Comic Review: De Kiekeboes #163 - Loft met Zwembad

Reeks: De Kiekeboes

ISBN: 9789002276507

Prijs: €7,99

De Kiekeboes zijn weer terug met een gloednieuw avontuur van de hand van Merho. Tussen al het stripgeweld voor adolescenten en jonge lezertjes, zijn de Kiekeboe-verhalen toch die verhalen die ook een volwassen publiek aanspreken. Ook deze keer is het een soort van thriller geworden.

In Loft met Zwembad is het alweer de bedriegende aard van Van de Kasseien die een hoofdrol speelt en de Kiekeboe-familie in een thrillerverhaal stort waar een drugscarroussel centraal staat. Marcel zijn baas heeft weer een nieuwe knappe secretaresse en Kiekeboe moet met haar in een gehuurde patserwagen naar een luxeloft gaan kijken. Van het een komt het ander en een paar misverstanden later, lijkt Marcel degene die zijn vrouw bedriegt. Zoals in vele strips staat een misverstand ook centraal, maar hier wordt het verhaalsmatig toch beter gebracht als in pakweg De Kampioenen-strips.

Ze geraken dus ook verwikkeld in een drugscarroussel en dat maakt het geheel des te spannender. Een nieuwe pastoor, shellfirma's, duistere zaakjes met huurwagens én een undercoveragente... Dit verhaal van De Kiekeboes heeft heel veel elementen die niet noodzakelijk origineel zijn voor een thrillerverhaal, maar hier toch wel voor een spannend en cool verhaal zorgen, waar de Kiekeboe-personages allen op een goeie manier worden in verweven. Alweer sterk werk van Merho.

De Kiekeboes stellen zelden teleur en dat doen ze ook nu niet. Het is alweer een spannend thrillerverhaal geworden waarin de familie zich op lompe wijze in laat meesleuren. De Kiekeboes leest altijd vlot en spannend, en dat is deze keer niet anders.

8,5/10