Comic Review: Bellatrix - 1e Episode

Reeks: Bellatrix

Uitgeverij: Dargaud

Pagina's: 56

ISBN: 9789085587101

Prijs: €9,99

Leo verkent al een hele tijd de werelden van Aldebaran in het sterrenstelsel Orion, en de tijd is aangebroken om een nieuwe planeet te verkennen: Bellatrix. Niet de heks met het krullend haar uit Harry Potter, maar een nieuwe planeet met nieuwe inwoners.

Kim en Manon worden op missie gestuurd om de planeet te monitoren, want dat is nog steeds de bedoeling van de interventievloot: observeren en indien nodig ingrijpen. De bevolking op Bellatrix leeft zoals de mensen op aarde leefde in de 19de eeuw. Interessante keuze van Leo, want zo uit hij dat hij denkt dat het leven overal hetzelfde ontwikkeld en dezelfde fases doormaakt in hun evolutie. Dat levert een clash van stijlen op, de futuristische wereld van Kim en Manon en deze wereld die nog in hun westerntijd zit.

Een boeiend verhaal, zeker omdat het al sneller gevaarlijk wordt wanneer de 'Adepten' hun opwachting maken. Aanhangers van een bepaalde filosofie die zich groeperen en desnoods middels geweld handhaven. Een soort sekte dus. Dat levert een verhaal op dat een boeiend begint veroorzaakt voor deze cyclus, maar hier en daar zijn er ook zwakkere momenten in de strip die het lezen minder vlot maakt. Er zijn genoeg ingrediënten voor een boeiend verhaal, maar het moet nog groeien.

Deze nieuwe cyclus bevat een interessante insteek met een interessante bevolking, maar het verhaal is zeker niet per direct op kruissnelheid. Daarvoor zijn er iets teveel mindere momenten, maar er zijn genoeg elementen om er een sterke cyclus van te maken in de komende nummers.

7,5/10