DVD Review: Scooby-Doo & Krypto!

Speelduur: +/- 72 Minuten

Regisseur: Cecilia Aranovich

Stemacteurs: Matthew Lillard, Frank Welker Kate Micucci, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Frans, DD 2.0 | Deens, Fins, Zweeds, Noors, Pools

Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Deens, Noors, Fins, Zweeds

Extra's: 3 Bonus Episodes

Er is deze maand niet alleen superheldengeweld voor de groten, ook de kleinere kijker krijgt superheldengeweld voorgeschoteld. Al valt de term 'geweld' mee, want het is een nieuwe animatiefilm van Scooby-Doo. 'The Gang' duikt wel vaker op bij superhelden, en deze keer is het bij The Justice League...

Al is de Justice League in deze animatiefilm verdwenen. En dat net wanneer de super-schurken massaal aanwezig zijn in Metropolis. Gelukkig zijn Scooby-Doo, Shaggy, Fred, Velma en Daphne net in de buurt en gaan ze op onderzoek uit. Het verhaal is relatief simpel gehouden, omwille van het doelpubliek van deze animatiefilm, maar het is wel een tof verhaal voor de jongere kijker. Zéker omdat Scooby-Doo het gezelschap krijgt van Superman zijn trouwe viervoeter Krypto. De interactie tussen Krypto en Scooby is heel erg leuk en het levert leuke scènes op.

Al is het vooral de Rogues Gallery die de show steelt. Joker en de vele schurken die Batman rijk is, terroriseren Metropolis en het zijn echt wel goede actiescènes. Althans voor een direct-to-DVD-film die gericht is op jonge kijkers. Er is een fijne balans tussen humor en actie en het stemmenwerk is top. Zeker het feit dat Matthew Lillard - de live-action Shaggy - de stem van Shaggy verzorgt, zal voor vele fans een enorm pluspunt zijn. De film duurt 72 minuten, wat niet té lang is en het verhaal wordt niet onnodig uitgerekt. Wat een fijne, erg degelijke en toffe animatiefilm maakt voor jong... en oud!

Scooby-Doo blijft een icoon in de tekenfilmwereld, en dat hij en zijn vrienden ingezet worden in zoveel IP's, is geweldig. Zeker omdat het vaak erg leuke films oplevert, en dat is nu niet anders. De Schurken, de stemmen, de actie, de humor... een erg fijne film.

7,5/10