4K/Blu-ray Review: The Meg 2 - The Trench

Speelduur: +/- 116 Minuten

Regisseur: Ben Wheatley

Acteurs: Jason Statham, Jing Wu, Cliff Curtis, Skyler Samuels, ...

Beeld: 2160 UHD, Audio: Dolby Atmos True HD | Engels DD 5.1 | Engels, Frans, Spaans

Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Nederlands, Spaans

Extra's: Making of, Up From the Depths: Even More Beasts

Er zijn veel fascinerende dingen aan de aarde waar we op leven en één van de meest fascinerende is zonder twijfel de donkere diepte van de oceaan. De Megalodon is een lang uitgestorven superhaai van gigantische omvang, maar in het universum van The Meg, is er eentje opgedoken. Of twee. Want de haaienfilm met Statham heeft een vervolg.

Geen Turteltaub aan het roer van deze film, maar de relatief onbekende regisseur Ben Wheatley. De man heeft wel al wat kleiner werk op het c.v., maar een indrukwekkende blockbuster is er niet bij. En dat is toch wat je wil van The Meg 2. De eerste was entertainend, met Statham die een supermegalodon bevecht, en we krijgen eigenlijk gewoon meer van dat in het vervolg. Origineel is het verhaal of de opzet dus niet, maar desalniettemin krijgen we weer een enorm leuke film die entertainend is. Komaan, een boze Statham die een Megalodon te lijf gaat? Moet het soms meer zijn dan dat? Want die essentie doet The Meg 2 wel goed. Entertainende actie bieden.

Wanneer The Meg in beeld komt en de actie zich voltrekt, wordt je geëntertaind. Regisseur Weathley lijkt ook wel te weten wat hij doet om de intrede van de Megalodon spannend te maken en de actie interessant te houden. En Statham? Die speelt zijn personage zoals hij al zijn personages speelt. Meer verwachten we ook niet van de man. De rest daar rond is natuurlijk minder. De personages zijn niet heel interessant en het plot hangt met spuug en touw aan mekaar. Prijzen voor het scenario zal The Meg 2 niet winnen, maar de harten van actie- en monsterlovers die geëntertaind willen worden wél.

The Meg 2 doet exact wat de fans van de eerste film verwachte: een boze Jason Statham het zien uitvechten met de Megalodon in coole actiescènes. Een beknopte beschrijving van wat je mag verwachten, want het plot zal het niet doen. Entertainend in al zijn facetten.

7,5/10