Review | DC League of Super-Pets: The Adventures of Krypto and Ace

Ontwikkelaar: Outright Games

Uitgever Bandai Namco

Platformen: PC, PS4, Xbox One, Switch

Genre: Actie

Releasedatum: 18 juli 2022

Adviesprijs: € 39,99

Het is warm, heel warm en dat betekent maar één ding: het is zomer! Of je staat te dicht bij de bosbranden in Frankrijk, kan ook. Maar we gaan met het eerste: zomer! Dat gaat traditioneel gepaard met heel wat animatiefilms in de bioscoop en ééntje ervan is DC League of Super-Pets. Over de huisdieren van superhelden die de wereld gaan redden.

Als je wat bekend bent met het reilen en zeilen in de videogamewereld, weet je dat er wellicht een videogame tie-in komt én dat Outright Games het wellicht in handen heeft genomen. Beiden zijn correct. De Avonturen van Krypto en Ace - de honden van Superman en Batman - is een typisch Outright Games product geworden, om het zomaar even onomwonden te zeggen. Dat wil zeggen dat het vrij simpel is, kleurrijk en vooral gericht op een jong publiek. Daarom is er ook niet zoveel verhaal of intro aan bij deze game. Net zoals in de andere licensed games van Outright Games, kies je de level en ga je aan de slag.

Je kiest of Krypto of Ace - de superhond of bathond - en vliegt door de skyline van een stad, knallend op alle vijanden die bewegen. In dat opzicht is er niet heel veel onderscheid of originaliteit tussen de levels en kan je het best vergelijken met een on-rails shooter. Je kan links en rechts, maar that's it. Voor de rest wordt je vanzelf vooruitgestuwd, al kan je de snelheid nu en dan wel boosten. De twee superhonden hebben wel enkele verschillende krachten, en eerlijk is eerlijk: in het begin is dat vrij leuk. De game heeft wel iéts, Voor een korte tijd dan toch. Al zal het zeker en vast zo zijn dat het jongere doelpubliek zich er wel langer mee amuseert.

Want voor het doelpubliek is het op zich natuurlijk best oké gemaakt. Kleurrijke graphics, simpele levels, makkelijk te onthouden controls en niet teveel poespas rond de levels. Er zijn wel enkele perks die je kan verdienen die je personages iets extra's laten doen, en er is wel een klein adoptiesysteempje voor verloren gelopen dieren die je tijdens de levels kan redden, maar het is allemaal relatief simpel. Meer moet dat natuurlijk niet zijn voor het jonge gamepubliek dat wellicht ook in de bioscoop naar de film zal zitten turen. Jammer is misschien wel dat je niet met méér dieren uit de film kan spelen.

Het gaat, zoals de titel van het spel zegt, enkel over Krypto en Ace. Dat had misschien voor meer afwisseling gezorgd in de gameplay. Je kan wel enkele andere huisdieren gebruiken als 'companion' die je in bepaalde combinaties uit de nood helpen, maar daar stopt het. Het minst aan de game is misschien wel het grafisch aspect. Op zich zijn de graphics kleurrijk en 'ok', maar is het design eentonig. De levels lijken allemaal op mekaar en er zit geen afwisseling in. Niet dat je dat als jong gamertje noodzakelijk merkt tussen al het chaotische schietactie dat zich op het scherm afspeelt, maar toch.

DC League of Super-Pets is een typische videogame tie-in van Outright Games zoals je die de laatste jaren vaak gezien hebt: simpel, kleurrijk, low-budget, maar wellicht tof genoeg om de jongere gamertjes die graag naar deze film gaan kijken, een aantal uurtjes te amuseren. Als je nog een cadeautje zoekt voor je kind dat al eens graag gamet, is dit geen slecht cadeautje.