Blu-ray Review: Arrow - Seizoen 8

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 10 X 40 minuten

Regisseur: James Bamford, e.a.

Acteurs: Stephen Amell, David Ramsey, Emily Bett Rickards, Echo Kellum, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, 2.0 | Frans, Italiaans Ondertiteling: Nederlands, Frans, Fins, Noors, Zweeds, Deens, Engels, Italiaans

Extra's: Arrow: Hitting The Bullseye, The Best of DC Comics Comic-Con Panels San Diego 2019

Het Arrowverse, het DC televisie-universum vernoemd naar de stichtende reeks 'Arrow', is deels ten einde gekomen .De reeks waar het acht jaar geleden allemaal mee begon, is immers ten einde. In sneltempo brengt Warner Home video de laatste twee seizoenen naar de klant. Na seizoen 7 in december, is er nu al seizoen 8.

Het vorige seizoen werd dus nog maar pas besproken, en je merkte aan alles dat de reeks naar een einde toewerkt. Het achtste seizoen heeft beduidend minder, amper 10 en dat zorgt voor een hoog tempo in het laatste seizoen. Dit laatste seizoen werkt echter niet alleen naar het einde, maar ook naar de cross-over, Crisis On Infinite Earths. Een cross-over die me het lot van Oliver zal bepalen. De reeks heeft in dit seizoen dus heel wat balletjes omhoog te houden, en doet dat met interessante elementen en een coole villain én sprongen in de tijd.

Wat jammer is, is dat het daarom soms rommelig overkomt. Het is wel zo dat het ten allen tijde entertainend is, Het gaat vooruit, de afleveringen krijgen niet de tijd om te slabakken en er gebeurt heel veel. Er is verraad door een bekende, Laurel die staat de ene aflevering aan die kant, de volgende aan de andere en de segmenten in de toekomst worden met touwtjes aan het heden gebonden. Nu, we moeten zeggen dat het geen absoluut topseizoen is wanneer we het leggen naast de beste Arrow-seizoenen, maar één ding staat vast: we gaan het missen. Want hoewel het niveau op en af ging, was Arrow toch de 'staple' van het Arrowverse die coole reeksen als The Flash en Legends of Tomorrow voortbracht.

Met het achtste seizoen van Arrow brengt de reeks niet zijn beste verhaallijn voort, maar is het toch een sterk afscheid geworden voor Oliver Queen. Als Green Arrow zette hij het CW-universum in gang en was het de katalysator voor verschillende DC-televisiereeksen; Een entertainende afsluiter.

7,5/10