Blu-ray Review: Arrow - Seizoen 6

Format: DVD Genre: Actie Duur: +/- 26 X 42 minuten

Regisseur: James Bamford, e.a.

Acteurs: Stephen Amell, David Ramsey, Katie Cassidy, Paul Blackthorne, Echo Kellum, ...

Beeld: 1.85:1 Taal: DTS-HD MA 5.1 | Engels, DD 2.0 | Frans, Italiaans Ondertitels: Nederlands, Frans, Italiaans, Engels

Extra's: All 4 Epic DC Super Hero Crossover Episodes W/ Legends of Tomorrow, Flash en Supergirl, Featurettes: The Slip of a Man: Deathstroke, Crossover: Crisis on Earth-X, Best of Comic-Con San Diego 2017, Revenge in Ones and Zero's: The History of Cayden James

Superhelden-seizoen is in volle actie op de Amerikaanse televisie. The Flash, Legends of Tomorrow, Arrow en Supergirl zitten midden in hun nieuwe seizoenen, en in de winkels verschijnen de laatste nieuwe volledige seizoenen op DVD en Blu-ray. Flash haalde we al door de mangel, nu is het tijd voor het zesde seizoen van Arrow.

De twee voorgaande seizoenen van Arrow waren goed, maar de formule werd duidelijk én netjes gevolgd. In dit zesde seizoen hebben we méér het gevoel dat het ergens naar toe werkt en dat de inzet hoger is. Oliver is nu vader, Burgemeester, krijgt twéé enorm gevaarlijke vijanden over zich heen en het wordt verscheurd door meningsverschillen en keuzes van Oliver. Er gebeurt dus heel veel in dit tweede seizoen en vooral qua villains is het een enorm geslaagd seizoen. Cayden James en Diaz zijn twee heel verschillende persoonlijkheden met verschillende aanpakken, maar zowel Michael Emerson als Kirk Acevedo spelen hun rol voortreffelijk en blijken de grootste gevaren voor Oliver tot nu toe.

Er staat dus veel op het spel, en het schrijfwerk is knap in dat opzicht dat Diaz voortkomt uit Cayden James en dat de interne strubbelingen in Team Arrow - dat op een bepaald moment zal leiden tot een splitsing van twee teams - organisch tot stand worden gebracht. We zien de menselijke kant van de superhelden zoals we die in Arrow nog niet zagen. Een sterk seizoen, maar voor het personage Oliver Queen persoonlijk het moeilijkste, maar als acteur ongetwijfeld het meest interessante seizoen. Zijn geheime identiteit, Team Arrow, zijn gezin... alles staat op de helling en je voelt dat het toewerkt naar een sterke finale waarin er dingen gebeuren waardoor je oeverloos uitkijkt naar het nieuwe seizoen en hoe de makers dat wat allemaal gebeurd een invloed gaan laten uitoefenen op de nieuwe verhalen. Neem daarbij nog eens de crossover Crisis on Earth-X wat misschien de allerbeste crossover tot nu toe is en je hebt een sterk zesde seizoen.

Als dit seizoen - en dat van The Flash - één ding bewijst is dat er véél rek zit in de CW-reeksen. Er is veel ruimte voor verhalen, het niveau is nog altijd hoog en de corssover-episodes zorgen ervoor dat je alle reeksen wil volgen. Pluspunt is net als bij Arrow dat alle vier crossover-episodes er op staan, + enkele leuke featurettes. Sowieso een must-have voor superheldenfans.

8,5/10