DVD Review: Arrow - Seizoen 7

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 22 X 40 minuten

Regisseur: James Bamford, e.a.

Acteurs: Stephen Amell, David Ramsey, Emily Bett Rickards, katie Cassidy, Echo Kellum, ...

Beeld 1.78:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Frans, Italiaans

Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels, Noors, Fins, Zweeds, Deens, Italiaans

Extra's: Epic DC Super Hero Crossover Event, Villains: Modes of Pursuasion, Comic Con panel 2018, Inside the Crossover: Elseworlds; Gag Reeld, Deleted Scenes

Arrow is dé staple van het DC-universum op de Amerikaanse zender 'The CW'. Daarom noemt het nu eenmaal ook het 'Arrowverse'. Waar DC-films niet écht in slagen, slagen de DC-series wél in, namelijk een sterk universum met verschillende superhelden opbouwen. Arrow kende zijn achtste en laatste seizoen al, en daarom brengt Warner Home Video in sneltempo seizoen 7 en 8 uit.

Deze maand is er dus het zevende seizoen, en dat is een seizoen dat toch wel vrij sterk start. Oliver Queen heeft zich aangegeven bij de politie, iedereen weet dat hij Green Arrow was en hij zit in de gevangenis, bij de boeven die hij opsloot. Door alleen dit te lezen weet je al dat het interessant kan worden en dat wordt het ook. Oliver zit in dit seizoen toch wel een tijdje opgesloten en dat zijn de beste afleveringen, zeker omdat er ondertussen een geheimzinnige 'Emerald Archer' in Star City rond host die criminaliteit aanpakt. Als het na zes seizoenen wat trager werd, is er nu zeker en vast een nieuwe schwung in de reeks.

een veelbelovende start, maar ergens in het midden van het seizoen wordt dat gebroken. Wanneer Oliver weer op vrije voeten is, komt de bekende formule terug en is die nieuwe 'schwung' niet echt meer aanwezig. Wat wel zo is, is dat het ook dan nog altijd entertainend is. Hoewel een nieuwe wind welkom was, wordt het op geen enkel moment 'niet goed'. Want hoewel de formule doorzichtbaar was, was het altijd wel interessant. Alleen is het in het tweede deel van het seizoen gewoon 'meer van hetzelfde'. Wat wél sterk is, is de cross-over. Als je hem helemaal wil zien, moet je natuurlijk andere seizoenen van DC-reeksen in huis halen, maar Elseworlds is erg goed en amusant waar de helden in mekaars lichaam terechtkomen. Wat leuke situaties en aparte actie oplevert. Het seizoen is dan misschien niet het béste van Arrow, maar de cross-over is zonder meer geweldig.

Het zevende seizoen van Arrow is er eentje met twee gezichten. Het eerste deel zorgt voor een nieuwe wind en sterk verhaal, het tweede deel van het seizoen vervalt in de oude - zij het entertainende -formule. Dat, samen met de geweldige cross-over (of toch één van de vier delen ervan) zorgen voor een heel degelijk seizoen. Op naar het finale achtste seizoen...

7.50/10