Review: Life is Strange 2: Episode 5- Wolves

Ontwikkelaar: Dontnod Entertainment Uitgever: Square Enix

Platformen: PC, PS4, Xbox One Genre: Avontuur

Releasedatum: 22 augustus 2019 Adviesprijs: € 39,99 voor het complete seizoen of € 7,99 per episode.

Let op!! Deze review kan spoilers bevatten.

Episode 4: Faith eindigde niet met een cliffhanger, maar vrij normaal. Ondanks dat we niet met een zenuwslopend einde te maken hadden, keken we toch enorm uit naar de allerlaatste aflevering van dit tweede seizoen van Life is Strange. Lukt het de broers om de grens over te steken en een terug hopelijk vrij normaal leven op te bouwen in Mexico? We hebben net Episode 5: Wolves uitgespeeld en zitten klaar om onze mening met jullie te delen.

Na het einde van aflevering 4 zijn de gebroeders Diaz terug herenigd en als kers op de taart heeft hun moeder Karen ook haar intrede gedaan. Zij was mede verantwoordelijk dat Sean Daniël uit de klauwen heeft gekregen van de geschifte cult die Daniël aanbad als een soort van nieuwe Messias. Het verhaal neemt een sprong van zeven weken en de broers hebben net genoten van een heerlijke nacht in de canyons van het woestijngebied Arizona.

Ondanks dat ze terug herenigd zijn met hun moeder, weten de broers dat ze toch over de grens moeten geraken om zo het dorpje Puerto Lobos van hun overleden vader te bereiken. Eenmaal daar kunnen ze terug een hopelijk vredevol leven opstarten. Nu zitten ze echter nog bij hun moeder in een afgelegen stuk dat naar de naam Away luistert.

De tijd die ze hier hebben beleefd was één van de beste in de afgelopen maanden. De band met hun moeder is aannemelijk gegroeid en de enkele bewoners zijn stuk voor stuk ongelooflijk. Het zijn mensen die op hun eigen manier door het leven gaan en deze groep is ook op de hoogte van de krachten van Daniël. Er worden helemaal geen vragen gesteld bij zijn krachten en iedereen ontvangt elkaar met open armen. Nadat hun moeder terug komt van de lokale supermarkt is ze te weten gekomen dat de politie op de hielen zit van haar twee zonen. Dus net zoals in de vorige afleveringen is het wederom tijd om te vluchten.

De opbouw van deze aflevering ligt vrij traag, maar dat is zeker geen minpunt. Hierdoor hadden we onmiddellijk terug een band met de broers en begrepen we doorheen dit proces ook waarom de moeder Karen de beslissing had genomen om enkele jaren geleden haar man en haar kinderen achter te laten. Wat we ook geweldig vonden in ons verblijf aan Away is het feit dat er een link wordt gelegd naar het eerste seizoen van Life is Strange. Het afscheid valt zwaar, maar wordt op een prachtige manier weergegeven.

We voelen het einde naderen en de broers rijden richting de grens van Mexico. We kunnen jullie vertellen dat de muur die de Amerikaanse President in het echte leven wilde bouwen op de grens van Mexico hier in de game effectief staat en het zal een enorme opdracht worden om deze te omzeilen. Natuurlijk zal dit een klus worden voor Daniël die heer en meester is over zijn kracht. Toch gebeurd er nog heel wat en we willen jullie dit natuurlijk besparen, zodat jullie zelf kunnen achter halen wat je nog mag verwachten.

Hetgeen we jullie sowieso kunnen verklappen is dat er verschillende mogelijkheden zijn hoe deze game uiteindelijk eindigt. Wijzelf namen een risico en we schrokken ons te pletter toen we het einde zagen passeren, zenuwslopende taferelen. Knap werk Dontnod entertainment en Square Enix. Deze vijfde en laatste aflevering van Life is Strange 2 is voor ons het perfecte einde van een prachtig en emotioneel verhaal.

Life is Strange 2 is wederom een parel van een game in zijn genre. Ondanks dat we steeds lang moesten wachten op een nieuwe aflevering was het toch steeds de moeite om ons geduld op de proef te stellen. De laatste aflevering is het ideale puzzelstuk dat het verhaal compleet maakt. Prachtige muziek die samengaat met beelden die je zonder pardon een krop in de keel doet jagen. Andere momenten dan weer die je zenuwen het plafond doen opjagen en ook momenten waar je een glimlach vanop je snoet krijgt. Deze game is een rollercoaster aan emoties en dat is net de sterkte van dit soort games. We gaan sowieso de game opnieuw spelen, maar dan alle afleveringen na elkaar zodat het verhaal nog beter tot zijn recht komt. Voor diegene die dit soweiso van plan zijn te doen, raden we ook om zeker The Adventures van Captain Spirit eerste te spelen alvorens Life is Strange 2 te spelen.

9/10