Review: Nacon Asymmetric Wireless Controller

Ontwikkelaar: Nacon

Compatibel: PS4, PC

Prijs: €59,99

Nacon lijkt hét hardwaremerk bij uitstek te worden voor PC en PS4-gamers Ze geven geweldige controllers uit en een maand na de professionele Revolution Unlimited Pro Controller, komen we nu met onze recensie van de Asymmetric Wireless Controller. Een controller die het gevoel van de pro moet emuleren, maar budgetvriendelijker kan genoemd worden.

We moeten er geen doekjes om winden: voor de gemiddelde gamer was 170 Euro voor een controller als de Revolution Unlimited Pro Controller wellicht wat teveel. Nacon heeft nu dus de budgetvriendelijke Asymmetric Wirelss Controller uitgebracht, en die komt maar op 60 Euro. Meer als de standaard-controller voor PS4, maar dat merk je wel aan de kwaliteit. Als we vergelijken met de Pro Controller is het design vooraan gelijkaardig, al zijn de materialen hier ietwat lichter en is de controller helemaal omhuld met plastic in plaats van de soft grip materialen die in je handpalm liggen bij de Pro Controller.

Niet dat dit voor de gemiddelde gamer een probleem mag zijn. Ook deze controller ligt erg goed in de hand en voor het overige is de responstijd sterk en is er qua vlotheid weinig verschil te merken. Je hebt achteraan dan wel geen knoppen om dingetjes aan te passen of gewichtjes om de zwaarte van de controller te beïnvloeden, maar het prijsverschil is er natuurlijk met een reden. Maar dat is geen reden om deze controller niet te kopen, want hij voelt en speelt beter dan de standaard Dualshock 4 controller.

Ook deze controller kan je zowel met draad als draadloos gebruiken, via eenzelfde USB dongle als de Pro Controller en qua batterijduur merken we geen verschil met de duurdere variant. De batterij gaat dus vrij lang mee en met een handig knopje aan de achterkant kan je het batterijniveau controleren. Niks dan pluspunten dus aan deze controller, behalve dan misschien dat je de console niet kan aanzetten met de PS knop aan de voorkant van de controller, maar we gaan er van uit dat we niet te lui zijn om eventjes op het knopje van de console te drukken.

In kwaliteit - wanneer het over effectief gebruik gaat - is er weinig verschil tussen de Pro Controller en deze Asymmetric Wireless Controller. Het verschil in prijs zit hem in aanpasmogelijkheden en afwerking in design, maar voor het overige is deze budgetvriendelijke versie even sterk als de duurdere Pro Controller.

8/10