• Kevin Vercauteren

Review: Life is Strange 2: Episode 3 -Wastelands

Ontwikkelaar: Dontnod Enterainment Uitgever: Square Enix Platformen: PC, PS4, Xbox One Genre: Story, Adventure Releasedatum: 9 mei 2019 Adviesprijs: € 39,99 voor het complete seizoen of € 7,99 per episode.

Let op!! Deze review kan spoilers bevatten.

Het is ongeveer vier maanden geleden dat we de credits zagen van Life is Strange 2: Episode 2- Rules. Het was geluk bij een ongeluk dat we na een update van deze game ontdekten dat onze savegame verdwenen was en we zo terug Episode 1 speelden. Hierdoor waren we terug mee met het ganse verhaal, want vier maanden tussen episodes is echt lang.

In ons verhaal eindigde Episode 2 in mineur, althans daar gaan we vanuit. Doorheen deze Episode worden we er niet wijzer van wat de gevolgen zijn van onze acties van voorgaande aflevering. De gebroeders Diaz zijn wederom op de vlucht geslagen en zetten hun avontuur verder per trein. We gaan echter eerst terug in de tijd, waar de nadruk op de relatie van de twee broers wordt gelegd.

Deze terugblik in het verleden wordt min of meer de rode draad in deze derde Episode. De broers zijn ondertussen al een enorme periode van huis en ze hebben nu eindelijk rust gevonden tussen een nieuwe vriendengroep. Onder deze groep bevinden zich oude bekenden uit voorgaande aflevering. Namelijk Cassidy en Finn die Sean ontmoetten op de kleine kerstmarkt in Beaver Creek.

Deze groep vrienden wonen in het bos, waar ze een tentenkamp hebben opgebouwd om er zo goed mogelijk te leven. Ze worden elke dag opgehaald om werk uit te voeren, maar dit is natuurlijk niet het werk dat de gewone mens uitoefent. Ze werken voor twee snode figuren, Big Joe en Merrill. Deze hebben een cannabis plantage waar de groep elke dag moet zorgen dat de planten goed verwerkt zijn om door te verkopen. Vanaf dat moment besef je dat het wederom niet goed gaat aflopen.

De band tussen Sean en Daniël ligt een beetje overhoop. Sean heeft meer aandacht richting Cassidy en Daniël trekt meer op met waaghals Finn. Toch blijft Sean zijn kleine broer in het oog houden en moet hij hem op de vingers tikken omtrent het gebruiken van zijn kracht. Dat is niet het enige probleem. Ook dat Sean Daniël als een klein kind blijft behandelen maakt het er niet makkelijker op Dit wordt Daniël op een bepaald moment teveel en toont aan zijn broer hoe zijn kracht aan het evolueren is.

Net als in de vorige afleveringen komen er in deze derde aflevering ook weer onderwerpen aanbod waar we in het echte leven mee geconfronteerd worden, zoals het klimaat bijvoorbeeldWe hebben ons weer vermaakt in deze derde aflevering, maar we hadden wel in de mot dat we in het midden van het seizoen zijn belandt. Sommige zaken zagen we van mijlenver aankomen en dat was wel een beetje spijtig.

Deze derde aflevering kent een vrij rustige doorloop richting de laatste twee afleveringen. Er wordt meer focus gelegd op vriendschap en het verwerken van ieders verleden. Het einde van deze aflevering stopt wederom vrij intens en we zijn daarom weer nieuwsgierig hoe het verder moet. Ook omdat we nog steeds niet weten hoe het is afgelopen met Chris en hoe de situatie in elkaar zit met je moeder. Helaas moeten we wel wachten tot augustus voor Episode 4.

Life is Strange 2: Episode 3-Wastelands is tot hiertoe de minste aflevering van seizoen 2. Natuurlijk zijn we in de voorgaande afleveringen verwend geweest en nu komen we op het punt dat de handrem even wordt aangetrokken. De evolutie van de kracht van Daniël blijft zeer interessant om te volgen. Net als de band tussen de twee broers. Zeker wanneer er andere personen tussenkomen. Wij genieten nog steeds van dit tweede seizoen van Life is Strange 2.

7,5/10

© Gam4Me