Review | Power Rangers: Battle for the Grid

Ontwikkelaar: nway Uitgever: Lionsgate Games Platformen: PC, PS4, Switch, Xbox One Genre: Fight Releasedatum: 26 maart 2019 Adviesprijs: € 19,99

Deze maand zijn fans van vechtgames goed bediend. De review van Mortal Kombat 11 volgt een van de komende dagen, maar nu is het de beurt aan nostalgische gamers om hun hartje op te halen aan een nieuw vechtspel! De Power Rangers hebben immers een game gekregen. Battle for the Grid, en het gaat over alle generatie Rangers!

De Power Rangers zijn voor mensen van mijn generatie ongetwijfeld personages waar met een enorm gevoel van nostalgie naar teruggekeken wordt. De Power Rangers zijn dan wel nooit weggeweest met tal van iteraties en een film een paar jaar geleden, maar de originele Power Rangers zijn altijd de beste geweest. Je weet wel: de rode Jason, de groene Tommy en co. Maar in Battle for the Grid spelen we met verschillende generatie Rangers. De Dino, Neo, Zeo, Galaxy, Space... en ga zo maar door. Qua variatie valt er dus genoeg te rapen en is het vooral een game voor de die hard-fans van de franchise om zo eens met alle generatie Power Rangers te spelen.

Maar het is, en dat zeggen we meteen, een teleurstellend vechtspel. Zowel qua gameplay als content. Ja, je hebt enorm veel verschillende rangers en verschillende skins die je kan vrijspelen, maar een vechtspel moet vooral vlot spelen en dat missen we toch wel totaal in deze game. Het is een low-budget game, maar dan verwachten we toch nog steeds een iets beter spel. De animaties ogen houterig, maar ook het bewegen met de Power Rangers voelt houtiger aan. De responstijd van de bewegingen is wel OK, en soms ogen de animaties best wel tof, maar het voelt helemaal niet zo goed aan om te spelen, wat essentieel is in een vechtspel.

Weinig goeds te vertellen over deze game dus, en dat houdt niet op met het gevoel wanneer je vecht. Met alle Rangers verzameld hadden we een soort verhaal verwacht om ons door te vechten, maar zelfs dat is de speler niet gegund. Er is geen verhaal, gewoon een reeks gevechten in enkele verschillende modi als Arcade of Versus, maar verder gaat het niet. Animaties die niet goed voelen en ogen, beperkte modi... Heel wat reden dus om deze game links te laten liggen. Maar hé! Het is met Power Rangers, dus speelden we er louter om nostalgische reden nog wel een tijdje mee.

Want de game valt echt door en door tegen en is eigenlijk alles wat een goed vechtspel niet hoort te zijn.Het heeft wel enkele leuke ideeën zoals de build-up meter die dan een Zord kan oproepen als speciale move om je tegenstander te decimeren, maar het is op alle vlakken te weinig. Ook op grafisch vlak. De game kan je geen game noemen naar de standaarden van 2019. Qua visuals hoort de game misschien wel op de vorige generatie consoles thuis en dat is best wel een erge stelling om te poneren. We hadden nWay graag wat meer zien doen met het Power Rangers IP, maar de ontwikkelaar koos voor een snelle cash 'n grab op kap van nostalgische gamers.

De game had een leuk hebbeding kunnen worden voor gamers die fan zijn van de Power Rangers, maar ondanks de lage prijs van twintig Euro is het een game die zijn geld niet waard is. Té weinig kwaliteit, té weinig modi, grafisch enorm tegenvallend. Nog drie puntjes omdat het nu eenmaal de Power Rangers zijn.

3/10