DLC Review: Aquaman - LEGO DC Super-Villains

Ontwikkelaar: TT Games Uitgever:Warner Bros. IE Platform: PC, PS4, Switch, Xbox One Genre: Platformer Releasedatum: 8 januari 2018 Adviesprijs: € 14,99 (Season Pass)

LEGO DC Super-Villains was een van de leukste platform-games van 2018, en het was wachten op de DLC. De Season Pass kon al even aangeschaft worden voor een vijftiental Eurootjes, met de belofte dat er DLC kwam van opkomende DC-films. Met Aquaman die DC's box office records breekt, is het nu tijd om met de DLC aan de slag te gaan.

In deze nieuwe DLC kunnen we aan de slag met een nieuw level, met personages als Aquaman, Mera en Black Mantis. De opzet? Orm verslaan. Wie de film gezien heeft kent de setting: de 'Ring of Fire', waarin Aquaman en Orm de strijd tegen elkaar beslechten. De DLC is dus een boss fight en een gebied dat je kan verkennen. Dat klinkt als weinig, maar met een Season Pass van 15 Euro en heel wat verschillende DLC's in de pijplijn - er komt een deel 2 van de Aquaman DLC - is dat niet verwonderlijk.

De gameplay op zich is natuurlijk bekend. Dingen kapot slaan, bouwen en tegen de vijand gebruiken. Maar we kunnen ook tussen personages switchen en ondertussen de boel verkennen of dingetjes doen die Aquaman kunnen helpen in de strijd tegen Orm. Daar kan je een rits aan personages gebruiken, van de Joker tot Green Lantern, dus de level is wel zo ontworpen om een divers scala aan personages en krachten te gebruiken. In dat geval kan je wel van prima level design spreken.

Het was natuurlijk ook interessant om te zien hoe men het onderwater-gedeelte visueel ging aanpakken. Dat gebeurt niet zoals je zo vaak ziet met bubbels die om de oren van de personages vliegen, maar met een rimpeleffect die de omgeving een beetje vervormd. Visueel knap, en ook de level op zich ziet er goed uit. Dat allemaal samen, gecombineerd met een prima boss fight zorgt voor een tof DLC'tje dat je een kwartier tot twintig minuten weet bezig te houden. Opnieuw: klinkt mager, maar wat je betaalt voor de Season Pass en wetende dat er veel meer komt is het 'degelijk'.

Een top DLC kunnen we deze Aquaman-level niet noemen, daarvoor is het echt wel te kort, maar het is een prima, degelijke twintig minuten vertier. De level is goed ontworpen, het ziet er goed uit en doet ons meer DLC verlangen. Uitkijken naar meer!

7,5/10