DLC Review: Spider-Man - Turf Wars

Ontwikkelaar: Insomniac Games Uitgever: Sony Interactive Entertainment

Platformen: PC, PS4, Xbox One Genre: Actie

Releasedatum: 27 november 2018 Adviesprijs: € 7,99 - Season Pass €19,99

Spider-Man is zonder twijfel één van de beste games van 2018, maar we moesten niet lang wachten op méér van de meest vriendelijke, misdaad bestrijdende spinnenman van de buurt. Vorige maand, op 24 oktober, verscheen amper een maand na release al de The Heist DLC die rond Black Cat draaide en nog eens een maand later is de volgende DLC al daar: Turf Wars.

Net als de vorige DLC is dé ster van het verhaal niet Spider-Man maar één van de personages rond hem. In dit geval de detective Yuri Watanabe. Haar personage zorgde voor amusante dialogen tussen haar en Spider-Man in het hoofdspel, dus is het best interessant dieper te graven op dit personage. Jammer genoeg krijgen we daar niet veel tijd toe. Het verhaal op zich is best oké, maar het is iets te kort om echt in te graven op Yuri als personage. Al krijgen we opnieuw de speelse 'banter' tussen haar en Spidey.

Voor het overige volgt de DLC best het beproefde recept van de Heist DLC. De activiteiten rond het verhaal en het verhaal zelf worden op eenzelfde manier geïntroduceerd en net als in die vorige DLC is er een nieuwe overkoepelende vijand. In Heist was het de Maggia, en nu is het Hammerhead. En net als in de vorige DLC wordt er ook een nieuw type vijand geïntroduceerd die een iets andere 'vibe" aan gevechten geeft, maar op zich niet zo moeilijk te verslaan is. Het is pas in combinatie met meerdere, andere vijanden dat de boel dankzij deze jongen link kan worden.

De DLC, Turf Wars, slaat de bal helaas niet helemaal raak, maar een beetje mis. De twee DLC's volgen hetzelfde pad en hoewel er weer een aantal nevenactiviteiten op het programma staan, beginnen ze repetitief aan te voelen. Alweer de stad rond slingeren op zoek naar misdaden en collectibles: het hoefde niet. Liefver hadden we een uitgebreider verhaal gekregen rond Yuri en de overkoepelende vijand, dan tijd dodende zaken die anders wel leuk waren, maar we het voorlopig mee gehad hebben. Misschien pakt de derde en laatste DLC het anders aan?

Turf Wars is geen slechte DLC, hoewel de laatste alinea dat misschien doet uitschijnen. De gameplay is immers hetzelfde als de hoofdgame, dus dat is automatisch goed, en het verhaal is best degelijk. Alleen is het verhaal te kort en worden we de systemen van de nevenmissies eventjes beu. De derde DLC doet dat stukje hopelijk iets anders..

7/10