Review | Naruto to Boruto: Shinobi Striker

Ontwikkelaar: Soleil Uitgever: Bandai Namco Entertainment Europe Platformen: PC, PS4, Xbox One Genre: Actie Releasedatum: 31 augustus 2018 Adviesprijs: € 59,99

Naruto werd voor de eerste keer op ons losgelaten in 1997, en op 21 jaar is er heel wat gebeurd rond deze populaire anime-reeks. Er zijn anime-films, -series en ook al enkele jaren games gemaakt rond deze luidruchtige ninja. De makers van Naruto hadden eigenlijk één doel voor ogen en dat was om de andere mega populaire reeks van de kaart te gooien: Dragon Ball. In de game-industrie beginnen we deze strijd ook op te merken en daarom doet Naruto To Boruto Shinobi Striker een poging om in de voetsporen te treden van Dragon Ball Xenoverse. Of deze nieuwe Jutsu lukt of het eerder uitdraait op een Kamehameha op hun doos, kom je te weten in deze review.

We moeten er niet omheen draaien dat het merendeel van de gamers ook fanaten zijn van de hele anime wereld. Ook wij zijn slachtoffer van deze geweldige ervaringen. Toeval wil dat we rond deze periode bezig zijn met de Naruto-reeksen en dus een vrij goed beeld kunnen schetsen omtrent Naruto To Boruto Shinobi Striker. Dus starten we toch met goede moed aan deze actiegame.

The way of the Shinobi

Bij de start van de game kunnen we onze eigen Shinobi strijder aanmaken met een aantal opties die je kan terugvinden op bovenstaande screenshot. De keuzes zien er op het eerste zicht vrij beperkt uit, maar hoe verder je in de game progressie maakt, hoe meer keuzes je voorgeschoteld krijgt. Na het aanmaken van je Shinobi kom je terecht in The Hidden-Leaf village. Deze plek is eigenlijk de HUB van de game. Je kan hier verschillende plaatsen bezoeken die je helpen om je Shinobi sterker te maken. Zo kan je terecht bij Kakahsi die in staat voor de VR Ninjutsu Arena. Je hebt de keuze om solo, co-op met allies of join a game missies te spelen. Deze missies zijn allemaal bekend uit de anime-reeks en zijn ook gerangschikt van rang D naar Rang S. Door het voltooien van deze missies kan je scrolls en geld (ryo) verdienen. Met je verdiende scrolls en ryo kan je terecht bij Ten Ten in de Ninja Tool Shop. Je scrolls kan je hier laten omzetten naar gear, jutsu's en dergelijke. Met je ryo kan je dan weer aankopen doen. Het is ook mogelijk om dubbele items te verkopen in de Ninja Tool Shop.

Na je bezoek bij Ten Ten kan je het best richting The Inn gaan, waar je terechtkomt bij Sakura. Hier kan je jouw personage aanpassen op gebied van equipment, uiterlijk, titels of je kan ook je Ninja volledig opnieuw aanmaken maar daarvoor moet je ook over het nodige item beschikken. In de Ninjutsu Library kan je een VR Master selecteren. Hier komen de interessantste figuren uit de reeks aanbod. Wij kozen in het begin voor Naruto, Na deze keuze kan je door je Shinobi te levelen de jutsu's en andere belangrijke onderdelen van deze masters verkrijgen. In the HUB kan je nieuwe personages vinden die je dan weer een missie geven voor de VR Ninjutsu Arena, lukt het je om deze te voltooien dan speel je dat personage vrij in de VR Ninjutsu Library.

Als laatste plek hebben we The Hokage's Estate waar je pvp battle's kan uitvechten. Je hebt hier de keuze uit quick match en een gekozen event. Op dit moment is het event de Ninja World League. Hierin kan je jezelf kronen tot de beste shinobi van de game. Je prestaties in pvp battle's worden ook beoordeeld op de gekende rangen van Naruto. Hoe beter je speelt, hoe sneller je levelt. Het event is voor een bepaalde tijd actief en na deze periode krijg je rewards afhankelijk van je behaalde rang in het event. Unfinished Battle

In deze pvp battle's is het ook belangrijk welke stijl je wilt spelen. Zo heb je keuze uit attack, defence, ranged en healing. Je hangt niet vast aan een bepaalde stijl, want je kan telkens bij de start van een gevecht een stijl kiezen. Voor elke stijl heb je wel bepaalde jutsu's, gear en meer. Voor de pvp battle's zijn er ook vier verschillende modes. Base Battle is het gekende domination systeem, Combat Battle is dan weer good old fashion team deathmatch, maar wel met één verschil. Er wordt namelijk doorheen het potje een scroll gespawned. Wie deze kan bemachtigen zorgt voor een power-up boost voor het hele team. Flag Battle is zoals de naam al doet vermoeden Capture The Flag en als laatste hebben we Barrier Battle. In deze mode is er een aanvallend team en een verdedigend team. Het aanvallende team moet twee objectives inpalmen en als ze daarin slagen komt er een baas tevoorschijn die ze moeten verslaan. Het verdedigende team moet dit natuurlijk allemaal verhinderen. Elke mode wordt 4 VS 4 gespeeld.

Zoals het meestal gaat in deze games, komen de gevechten soms chaotisch over. Je moet echt op alles letten en dat maakt langs een kant de gevechten zeer intens. Als je met een goed uitgebalanceerd team kan spelen of samen met vrienden, dan kan je echte geweldige gevechten meemaken. Tot hiertoe worden we als Naruto-fan verwend, Helaas zijn er ook mindere kanten aan Naruto To Boruto Shinobi Striker. Zo werden we geregeld uit de room gesmeten door een netwerkfout. Tijdens de pvp battle's viel het ons ook op dat de levels niet echt werden gerespecteerd en kwamen we soms in potjes terecht tegen andere Shinobi's die tot 40 levels hoger waren en zo ook sterkere jutsu's hadden. Na het bezoeken van bepaalde plaatsen in The Hidden Leaf Village bleef het laad symbool centraal op het scherm staan. Ook verdiende rewards werden pas na bepaalde tijd in onze inventory gestopt. Zo hadden we helaas de indruk dat de game onafgewerkt aanvoelde. Er wordt een goede poging gedaan om Dragon Ball Xenoverse te verslaan, maar deze game heeft wel nog een streepje voor. De game ziet er wel mooi uit en als Naruto fanaat is deze game een must. Wij hebben ons tot hiertoe al heerlijk geamuseerd.

Naruto To Boruto Shinobi Striker is een game die niet iedereen zal smaken, maar wij denken wel dat de Naruto fanaten hun plezier gaan beleven aan deze game. Alles wat in de game aanbod komt is herkenbaar voor de liefhebbers. Helaas zijn er ook negatieve dingen te vertellen over deze game, die eigenlijk met wat meer tijd vermeden konden worden. Toch hebben we tot hiertoe ons plezier al beleeft en hopen we natuurlijk dat dit nog enige tijd kan duren.

7,5/10

© Game4Me.be