top of page
  • Foto van schrijverGame4Me

Rick Astley claimt de “Rickroll” terug voor Marvel’s Guardians of the Galaxy

Rick Astley en videogame-ontwikkelaar Eidos-Montréal, een Square Enix-studio, hebben een video uitgebracht waarin het icoon uit de jaren 80 met zijn kenmerkende kuif gamers in de val lokt om ze vervolgens op de klassieke “Rickroll”-meme te trakteren. De video, speciaal gemaakt voor de lancering van Marvel’s Guardians of the Galaxy, plaatst Rick in de rol van een mysterieuze hacker die een sluwe list gebruikt om spelers in de game te Rickrollen.





Rick Astley, over zijn rol in de video: “Al jaren wacht ik geduldig op het perfecte moment om de Rickroll terug te claimen. Toen ik ontdekte dat Never Gonna Give You Up in Marvel’s Guardians of the Galaxy zat, wist ik meteen dat dit de kans was waar ik op had gewacht!” Hij vervolgt: “Maar in alle ernst, ik vind het echt geweldig om deel uit te maken van de soundtrack van deze game, tussen zoveel prachtige nummers die een decennium hebben gevormd en van invloed waren op mijn eigen jeugd en muzikale carrière. Aangezien de muziek van de game vooral uit de jaren 80 komt, verwacht ik dat veel gamers, vooral de jongere, sommige van deze nummers voor het eerst zullen horen. Ik hoop dat deze nummers spelers dezelfde vreugde en inspiratie brengen die ze mij gaven, en die zullen ze hard nodig hebben als ze de melkweg willen redden!” Muziek speelt een belangrijke rol in Marvel’s Guardians of the Galaxy, en behalve Never Gonna Give You omvat de gelicenseerde soundtrack 30 andere klassieke pop- en rock-nummers uit de jaren 80, waaronder tracks van artiesten als Mötley Crüe, Bonnie Tyler, Billy Idol, Pat Benetar, Def Leppard en BLONDIE.

Een innovatief gameplay-mechanisme genaamd de Huddle biedt spelers tijdens gevechten de kans om de Guardians te motiveren met peptalks die zijn geïnspireerd door beroemde songteksten. In de video maakt Rick gebruik van dit mechanisme om spelers een bepaalde kant op te sturen die uitkwam bij de Rickroll, waarbij spelers worden geconfronteerd met een dansende Rick en zijn baanbrekende hit uit de jaren 80, Never Gonna Give You Up.


Bron: Persbericht


© Game4Me

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page