Comic Review: Minions #6 - Mini Boss Kabuki!

Reeks Minions

Uitgeverij: Dupuis

Pagina's: 48

ISBN: 9789031438211

Prijs: €6,99

De gele vriendjes die we leerden kennen in de film Despicable Me - Verschrikkelijke Ikke in het Vlaams - werden in 2010 een megahit. Zijpersonages in een film rond schurk Gru, maar ze veroverden de harten van kijkende kinderen en werden een merchandisingmachine. Twee films en een stripreeks later, is dit al het zesde nummer van de Minions-reeks.

Het is niet toevallig dat in dit zesde nummer een kleine Gru zijn opwachting maakt. De tweede Minionsfilm draait rond kleine Gru en hoe hij een schurk wordt en de nieuwste strip van de Minions speelt daar gretig op in. We krijgen de gags die we gewoon zijn van de gele chaotische eihoofdige vriendjes, maar hier en daar doorspekt met een gag rond kleine Gru. Dat draait dan ongeveer altijd hetzelfde uit: ze proberen Gru met hun goed hart te helpen, maar het draait altijd jammer genoeg verkeerd uit voor de kleine schurk in wording.

De strip probeert wel niet helemaal te focussen op Gru en er zijn genoeg gags zonder Gru, en alleen de Minions die stommiteiten doen. De gags met Gru zijn wel consistenter qua grappigheidsfactor. Met énkel de Minions komen sommige grappen helemaal niet goed over, al blijft het wel amusant en is het gewoon leuk en kleurrijk getekend. Maar de verwachtingen hoefden natuurlijk niet zo hoog te zijn, het is en blijft een strip voor de jongere lezer.

Voor de jonge lezer blijft het een fijne, vlot lezende strip vol met gags die meestal wel heel grappig zijn. De gags mét Gru zijn duidelijk grappig, maar overall is het gewoon een fijne strip zonder al te veel verrassingen.

7/10