Comic Review: Galaxa #1 - Spiegelblind

Reeks: Galaxa

Pagina's: 40

ISBN: 9789002276408

Wie fan is van de Rode Ridder zal vast en zeker een belletje horen rinkelen wanneer de naam 'Galaxa' valt in stripland. De Fee van het Licht welke Johan hielp in zijn strijd tegen het kwaad in de stripreeks De Rode Ridder, krijgt nu een geheel eigen stripreeks die de origine van Galaxa verkent.

Deze Galaxa is geen Fee van het Licht, maar een rekruut voor het Feeënleger die op het punt staat haar eindexamen, in de vorm van een strijd in de arena, af te leggen. De strip schildert haar meteen af als een stoere vrouw die niet op haar mond gevallen is en vooral heel behendig is qua vechtkunst. De eerste scènes, een drankspel, leert ons meteen Galaxa van haar meest brute en eerlijkste kant kennen, wat toch wel een geslaagde start van het verhaal is.

Daarna krijgen we actiescènes en strijd. Zowel bij haar eindexamen, dat een brutale afloop heeft, als tijdens haar eerste veldslag. De gevechten zijn sterk en spectaculair uitgetekend en geven de strip een heel actievolle, boeiende kant mee. Al leren we ook een meer gevoelige kant kennen van Galaxa, zowel voor als na het gevecht. Het eerste verhaal weet dus een sterke karakterschets te tonen van Galaxa, en ondertussen stevige actie te tonen. Een sterk eerste verhaal, met een cliffhanger op het einde.

Galaxa was een interessant personage in de strips van De Rode Ridder, maar haar eigen reeks maakt haar alleen maar interessanter. Een sterk verhaal met goede personages en brute actie maken een sterke cocktail voor een eerste boeiend album in deze nieuwe reeks.

8,5/10

Recente blogposts

Alles weergeven