TV Review: Summer Camp Island

De decembermaand luidt de koude in, de winter én de feestperiode maar dat betekent niet dat de televisiezenders op hun pakken blijven zitten. Nu ja, de traditionele zenders gaan vooral voor herhalingen, maar Cartoon Network brengt een kersverse animatiereeks op de buis uit de koker van Julia Pott. Géén kpude te bespeuren in Summer Camp Island.

Cartoon Network doet het meestal goed zijn cartoons voor zowel jong als oud interessant te maken, maar vanaf het eerste moment dat we de reeks bekijken zijn we niet hélemaal mee. Het ziet er allemaal erg aardig uit, alsof je in een tot leven gekomen marshmallow-universum stapt waar alles leuk, kleurrijk en 'fluffy' is. Het is dus een erg knuffelbare reeks met knuffelbare personages. Hoewel. De reeks brengt het concept van kampen naar een fantasierijke cartoon en maakt twee kampen; begeleiders en kinderen. Die twee komen niet altijd overeen, en dat zorgt voor een aantal situaties waarmee je binnen het magische universum van Summer Camp Island veel kanten mee uit kunt.

Maar de reeks heeft ons dus niet hélemaal mee, en dat komt vooral door de 'disconnect' met Oscar en Hedgehog. De twee zijn beste vrienden, maar die band lijkt niet echt goed uitgebuit te worden in de aflevering, waar het meer een duopolie lijkt tussen Alice en Oscar. Alice is misschien wel het leukste personage uit de reeks, maar dat komt ook omdat vooral Oscar weinig indruk maakt. Maar goed, het is een reeks voor een jong publiek en - tegen CN-gewoonte in - iets minder voor een wat ouder publiek. En dat jonge publiek gaat absoluut meegaan in de absurde fantasie die rond Summer Camp Island waart.

Moeten we het op dezelfde beoordelingsschaal werpen als andere CN-reeksen die zowel cateren naar jong en oud zou het er wat minder goed van af komen. Maar de doelgroep is duidelijk iets jonger en dan beoordelen we anders. Dan kunnen we niet anders dan concluderen dat het een kleurrijk en leuk getekend, schattige reeks is waarin heel wat gebeurt en kinderen sowieso zal boeien. Geen topreeks, maar wel eentje om je digicorder op in te stellen zodat de kinderen er naar hartenlust kunnen naar kijken.

7/10

Summer Camp Island verschijnt elke weekdag om 19u10 op Cartoon Network.