• Tommy Heylen

DVD Review: Bad Moms 2

Twee jaar geleden verscheen Bad Moms. En het was een film waarin drie moeders deden wat vele moeders zouden willen doen: de teugels laten vieren en eens uit de bol gaan, want de meeste moeders moeten zoveel dingen tegelijk jongleren dat ze wel eens gek worden. Daar is niets mee mis, in ons huishouden worden we ook wel eens gek van onze twee kinderen.

Format: Blu-ray- Genre: Komedie - Duur: 104 minuten

Regisseur: Jon Lucas, Scott Moore

Acteurs: Kirsten Bell, Mila Kunis, Kathryn Hahn, Cherl Hynes, Susan Sarandon, ...

Beeld: 2.40:1 - Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Frans Ondertitels: Nederlands, Frans Label: The Searchers

Al bij al was de eerste film gewoon een vrij leuke film die niets bijzonders was, maar desalniettemin worden we getrakteerd op een vervolg. Amy, Kiki en Carla zijn terug voor meer moederlijke ergernissen. De film wordt ook wel A Bad Mom’s Christmas genoemd en daar draait het rond: de stress van een mama om de perfecte Kerstmis te organiseren. En dan komen hun eigen mama’s aan de deur kloppen. Dat is de opzet van de film en… hij werkt. Mila Kunis’ personage mag de film trekken, maar alle drie de moeders komen aan bod. Verwacht geen grote karakterontwikkelingen, want de personages zijn gewoon drie, verschillende stereotypen, maar de personages op zich zorgen voor leuke dynamieken.

Amy, Carla en Kiki worden tot wanhoop gedreven door hun moeders, waardoor ze zich beginnen af te zetten tegen alles wat ze zouden moeten doen. De film gebruikt dus dezelfde mechanismen en uitkomst als de originele films: gestresseerde mama’s die uit de bol moeten gaan. De nieuwe setting, Kerstmis, en de intrede van de moeders doet het natuurlijk anders aanvoelen en geeft nieuwe, grappige sitatuaties die van de film een entertainend geheel maken, maar hier en daar zitten er ook gewoon platte of flauwe grappen in. Maar niet teveel, waardoor de film toch voldoende amusant blijft. Maar het verhaal? Wel, dat wordt niet helemaal goed afgerond. Hier en daar zijn er personages waarvan het snel afgehandeld wordt, terwijl het avontuur van Amy wel een afgerond einde krijgt. Mila Kunis moest de film dus duidelijk trekken en dat spreekt ook in het script.

Na Bad Moms krijgen we dus een Kersversie en die lijkt aardig gelukt. Het is net als zijn voorganger niets hoogstaand of bijzonder, maar gewoon amusante, leuke films met een nodige dosis humor moeten er ook zijn. Gewoon een leuk anderhalf uurtje, zonder meer.

7/10

© Game4Me.be

Recente blogposts