DVD Review: Zwaar Verliefd! 2

Format: DVD Genre: Romantische Komedie Speelduur: +/- 101 minuten

Regisseur: Marc Willard

Acteurs: Barbara Sloesen, Jim Bakkum, Frederik Brom, Jamie Grant

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Nederlands Ondertitels: Nederlands

Extra's: Tip, Tricks en overige relatie talk, Videoclip; Fleur - Alleen zonder jou

Enkele jaren geleden verscheen in Nederland de romantische komedie zwaar verliefd, waarin het personage van Isa als ietwat zwaardere, onzekere vrouw verlief werd op een hondenbaasje en keihard ging sporten om 'goed' genoeg te zijn voor hem. Dat bracht allerlei boodschappen met zich mee, en die film heeft nu ook een sequel.

Weinig origineel noemt de film Zwaar Verliefd! 2 en ook het verhaal is minder origineel. Na een tijdje relatie gaan de meeste mensen samenwonen en zo ook Isa en Ruben. Het is daar dat het 'zwaar verliefd' zijn wat minder wordt. Weinig origineel verhaal dus, maar best wel heel herkenbaar voor veel mensen. Het samenwonen brengt nieuwe problemen en ergernissen met zich mee en op zich is dat een goed element in de film. Wat dan weer wat minder is, is dat veel van die zaken té veel worden uitvergroot en te grotesk worden voorgesteld. Isa durft bepaalde dingen niet in huis te doen en dat zorgt voor karikaturale momenten.

De manier waarop er een moersleutel in de machine van hun liefde wordt gegooid, is ook niet erg origineel. Er duikt een andere man op haar werk op die wel héél knap is, en ook Ruben zijn leven lijkt een andere weg in te slaan. Het onzekere van Isa en werkperikelen zijn allemaal niet origineel, maar vooral Barbara Sloesen kan de film deels redden. Ze is, vooral sinds de eerste Zwaar Verliefd!-film drie jaar geleden uitgegroeid tot dé romcom-koningin van Nederland. Ze voelt zich duidelijk goed in dit soort films en ook hier doet ze het goed. Alleen hebben de schrijvers en de regisseur er iets té grotesk van gemaakt waardoor het bijna een parodie op zichzelf is.

Wanneer een film een parodie op zichzelf genoemd wordt, is dat nooit een goede zaak. De film wordt enigszins gered door een geloofwaardige vertolking van Barbara Sloesen, maar het verhaal is te voorspelbaar en te cliché om echt te kunnen boeien. Een matige sequel.

6/10