DVD Review: Veronica Mars

Format: DVD Genre: Drama, actie Speelduur: +/- 8 X 60 minuten

Regisseur: Michael Fields, e.a.

Acteurs: Kristen Bell, Jason Dorhing, enrico Colantholi, Julie Gonzalo, ...

Beeld : 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels 2.0 | Frans Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Veronica Mars at Comic-Con 2019

Reboots en remakes zijn enorm populair. Denk maar aan Fuller House, Sabrina the Teenage Witch, The Fresh Prince of Bel-Air dat gisteren aangekondigd werd en nu dus ook Veronica Mars. De reeks die in 2004 Kristen Bell op de kaart zette als actrice komt als eenmalig vervolg-seizoen - en dus geen echte reboot - op ons af. De reeks kende drie goede seizoenen tussen 2004 en 2007, maar is het nog interessant na meer dan tien jaar?

Nuja, tien jaar met airquotes. Er was een film in 2014, maar een echt seizoen was tijden geleden en na de film is er toch ook weer vijf jaar gepasseerd. De vraag is altijd wat ze na al die jaren doen met het verhaal en welke acteurs ze weten terug te halen. Met Veronica, Logan en Keith Mars zijn de belangrijkste personages terug en zij zijn ook de spil van het verhaal. Dat Kristen nu 13 jaar ouder is na het derde seizoen zie je. Niet alleen uiterlijk - het is nog steeds een heel mooie vrouw, - maar ook in haar acteerkunsten. Ze staat meer op haar gemak te acteren. Die metièr heeft ze de laatste jaren natuurlijk verworven tijdens de prijzen winnende reeks 'The Good Place'.

Kristen Bell is dus in topvorm en eigenlijk is het verhaal ook meer dan ok. Het draait om terrorisme waar de gemeente Neptune tijdens 'springbreak' getroffen wordt door een bomaanslag. Veronica Mars wordt ingehuurd om het gebeuren uit te vogelen. Dat zorgt best voor een interessant seizoen waar het verhaal over acht afleveringen goed gespreid wordt. Er zijn vertrouwde personages, nieuwe personages en bijvoorbeeld Logan is anders dan meer dan tien jaar geleden. Dat noemt men character development. Dat ze niet helemaal exact dezelfde personages spelen is dus best positief. Er zit wel één aflevering in die echt minder te noemen valt, maar voor het overige is het meer dan de moeite om als Mars-fan dit seizoen in huis te halen.

Wanneer een reeks na al die jaren toch nog een vervolgseizoen krijgt is het altijd heel erg afwachten, maar we kunnen tevreden zijn met wat de makers naar voren schuiven. Het verhaal is meer dan degelijk, de acteurs schuiven zo terug in hun rol en het verveelt geen moment.

8/10