DVD Review: Undercover - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Drama Speelduur: +/- 10 X 50 minuten

Regisseur: Cecilia Verheyden, e.a.

Acteurs: Tom Waes, Frank Lammers, Manou Kersting, Anna Drijver, Elise Schaap, ...

Beeld :1.78:1 Taal: DD 5.1 | Nederlands Ondertiteling: Nederlands

We mogen zonder veel problemen toegeven dat het eerste seizoen van Undercover een succes was. het betekende voor Tom Waes zijn doorbraak als leading actor en de undercoveroperatie op de camping werd gesmaakt door héél veel kijkers. Goed nieuws voor hen, want seizoen 2 ligt in de winkelrekken. Voor zolang de winkels open zijn toch.

Nog meer goed nieuws voor de fans: Frank Lammers is terug als het populaire personage Ferry Bouman. Ja, hij belandde in de gevangenis, maar een jaar na de gebeurtenissen van vorig seizoen is hij nog altijd op zoek naar de identiteit van undercoveragenten Bob en Kim. Zei gaan opnieuw undercover, deze keer op een manege 'El Dorado', waar illegale wapenhandel gebeurd. Dit tweede seizoen krijgt dus méér verhaal, want we hebben een nieuwe operatie én de uitloper van de vorige operatie. Ferry zit dan wel in de gevangenis, zelfs van daaruit weet Frank Lammers het personage sterk neer te zetten en een meerwaarde te zijn in dit nieuwe seizoen.

Meer 'vlees' dus aan de personages. Tom Waes zijn Bob-personage gaat dieper dan het vorige seizoen, en Waes blijft als acteur best overeind. Voor een Vlaams-Nederlandse productie gaat dit tweede seizoen ook qua production value een stapje hoger en ziet het er enorm goed uit en krijg je een beetje Amerikaanse vibes als de actie volop draait of wanneer de dramatische momenten zich afspelen. Ginds zou het wel een B-film of reeks zijn, maar wel een goeie. Een goed verhaal, goede vertolkingen en een sterk vervolgseizoen dus. Dat was geen makkelijke opdracht, maar wel eentje waarin de makers geslaagd zijn.

Een nieuw, even populair en markant figuur als Ferry neerzetten in dit tweede seizoen, daar zijn ze niet in geslaagd. Maar Ferry zit er wel in en dat is een 'win' op zich. Het verhaal is minstens even goed en het ziet er allemaal nog wat beter uit. Wat wil je meer?

8,5/10