DVD Review: Till Death

Format: DVD Genre: Thriller Speelduur: +/- 90 minuten

Regisseur: S.K. Dale

Acteurs: Megan Fox, Eoin Macken, Stefanie Younger, Callan Mulvey, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Een huwelijk kan wel al eens door zware tijden gaan. En soms, tijdens die zware tijden, heb je het gevoel dat je vastgeketend bent aan je wederhelft en je niet uit de relatie kan ontsnappen. Een metafoor die volledig past bij de nieuwste prent met Megan Fox in de hoofdrol: Till Death.

Till Death do us part is een bekend zinnetje tijdens een huwelijksceremonie als je elkaars trouw belooft. In het geval van Emma en Mark loopt niet alles op wieltjes, en neemt Mark haar mee naar een vakantiehuisje om nieuw leven in de relatie te blazen. De regisseur doet niet al teveel moeite om de personages van Emma en Mark veel diepgang te geven of neemt de tijd niet echt om hun relatie te 'establishen', zoals dat dan heet. Jammer, want dat neemt de impact weg van wat volgt: wanneer Emma wakker wordt met een dode Mark naast haar, vastgeketend met boeien aan haar pols. Weet je nog, die metafoor over vastgeketend zijn?

Gelukkig wordt het daarna wel interessanter. Tot velen hun verbazing en dus ook de onze, weet Megan Fox zowaar iets van emoties in haar vertolking te leggen. We zien een prima Fox in een middelmatige film die zo het niveau wat opkrikt. Het is een wraakverhaal dat met mondjesmaat ontwikkeld wordt, maar verwacht vooral geen wonderen. Het is en blijft een B-film met op het eerste zicht shock value. Dat er een lijk aan haar geketend is, is natuurlijk wel een coole vondst, maar ons inziens had daar iets meer mee gedaan worden wanneer de personages beter waren uitgewerkt. Al doet Fox dus haar best met het materiaal dat ze krijgt. Spannend wordt het het wel enerverend is het soms ook, maar zonder dat het ons op een moment naar het tipje van onze zetel doet schuiven.

Till Death is geen slechte film, maar gaat misschien wel verloren in het grote maaiveld van middle of the run-thrillers die niet gewéldig zijn .Fox zal door haar naam wel kijkers naar de film trekken, en die kijkers gaan niet geheel ontevreden zijn, maar er kon gerust méér mee gedaan worden.

6/10