DVD Review: The Wild Goose Lake

Format: DVD Genre: Drama Speelduur: +/- 113 minuten

Regisseur: Yi'Nan Diao

Acteurs: Ge Hu, Lun Mei Kwei, Fan Liao, Regina Wan, ...

Beeld : 1.85:1 Taal: DD 5.1 | Mandarijn Ondertitels: Nederlands

Extra's: Trailer, Making of, Interview met de acteurs

Label: Imagine Film

Aziatische films, het zijn soms tongbrekers. Zoals de laatste van regisseur Yi'Nan Diao bijvoorbeeld. Nan fang che zhan de ju hui luidt de titel. Nee, je moet het niet proberen uit te spreken. Zoals de meeste films uit Aziatische hoek is er heus wel een Engelse titel die we kunnen uitspreken. In dit geval: The Wild Goose Lake. Een aanlokkelijke titel. Volgt de film dat?

Er was eens.... een leider van een motorbende en een prostituee. Geen sprookjesachtig begin, en een sprookjesachtige film is het ook niet. Al doet de regisseur zijn best er geen zware film van te maken. Nochtans kan het dat zijn. Met een bloederige bende-oorlog die Zenong Zhou wil ontvluchten, en een onderwerp als prostitutie. Het is Zenong die op zijn weg Aiai Liu vindt, en samen nemen ze enkele risico's die een aantal dingen op het spel zetten.Maar Zenong verbergt zich dus, ergens aan een meer. Wat meteen de titel verklaard.

Er is een klopjacht aan de gang, maar desondanks zijn bendeverleden en moorden die hij pleegde, weet het personage toch sympathie op te wekken. Dat is deels te wijten aan strakke regie, en deels aan een sterke vertolking van Ge Hu. Daarnaast ontwikkelt het verhaal zich ook op een heel erg goed tempo, wat enorm positief is voor een film die haast twee uur duurt. Naast een sterk verhaal en goede vertolkingen is The Wild Goose Lake ook nog eens enorm mooi om naar te kijken. Neonlichten, spel van kleuren en soms erg knappe scènes zijn een lust voor het oog. Een sterke film, op alle fronten.

Dat Nan fang che zhan de ju hui, we wilden het nog een keer zeggen, genomineerd was voor een Gouden Palm wordt heel snel erg duidelijk. Een straf verhaal, ditto vertolkingen en en enorm indrukwekkende beeldverfilming maken van The Wild Goose Lake een topfilm.

9/10

© Game4Me 2020

Info@Game4Me.be - België