DVD Review: The Flight Attendant - Seizoen 2

Speelduur: +/- 8 X 45 minuten

Regisseur: Silver Tree, e.a.

Acteurs: Kaley Cuoco, Griffin Matthews, Rosie Perez, Zosia Mamet, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: DD 5.1 | Engels, Frans Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: 8 Inside the episodes Featurettes, Invitation to the Set

Sinds het eerste seizoen van The Flight Attendant, heeft Kaley Cuoco het komisch juk van de succesvolle Sitcom The Big Bang Theory helemaal van zich af geschud. Haar knappe 'assets' werden nog wel gebruikt, maar haar personage had veel 'vlees', zoals ze zeggen en het was een uitstekend drama. Kan dat niveau aangehouden worden in het tweede seizoen.

Het eerste seizoen had immers als uitgangspunt dat feestbeest en stewardess Cassie verwikkeld geraakte in een moord en dat ze er ingeluisd werd en haar puinhoop van een leven nog meer een puinhoop werd. Dat uitgangspunt is er niet meer. Gelukkig weten de schrijvers het personage van Cassie interessant te houden door ze een stabiele omgeving te geven én ze te laten functioneren als asset en dat leven weer onderuit te halen door een nieuw moordmysterie op haar rug te schuiven. Werkt dat twee keer? Jawel. Goed, het is héél toevallig dat net zij weer verwikkeld geraakt in zoiets, maar het maakt het allemaal weer razend interessant.

Zeker omdat het vrouw betreft die haar gelijkenis emuleert en haar er zo weer wil inluizen. Het verhaal gaat weliswaar goed vooruit omdat het maar acht afleveringen betreft, maar tegelijk voelt niets gehaast aan. Haar geheim, dat ze voor de CIA werkt, moet ze onthullen aan Annie en Max en dat gebeurd vrij snel, maar het is zo goed geschreven dat er niets gehaast aanvoelt. Op die manier krijgen we toch een stevig vervolg voor een geweldig eerste seizoen. Is het net zo geweldig als het eerste? Misschien niet, omdat de verrassingsfactor weg is, maar het is toch alweer heel spannend en weet je tot de laatste aflevering mee te voeten. Kenmerk van een goede reeks.

Na een heel sterk debuutseizoen weten de makers ook dit tweede seizoen op een sterke manier te brengen. Cassie is een ander personage, maar gaandeweg sluipen haar gebreken weer in de afleveringen, zonder alles onderuit te halen of iets te overhaasten. Een knap tweede seizoen.

8/10