DVD Review: The 100 - Seizoen 7

Format: DVD Genre: Sci-fi, Actie Speelduur: +/- 16 X 40 minuten

Regisseur: Dean White, e.a.

Acteurs: Eliza Taylor, Marie Avgeropoulos, Bob Morley, Lindsey Morgan, ....

Beeld 2.39:1 Taal: DTD 5.1 | Engels, Duits, DD 2.0 | Frans, Italiaans Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Italiaans

The 100 heeft zijn eindstation bereikt. Het zevende seizoen is ook het laatste, en de vorige zes seizoenen waren een rollercoaster van jewelste. Waar de serie in 2014 begon als een relatief simpel verhaal van 100 jonge mensen die opnieuw naar aarde werden gestuurd nadat een vernietigde planeet hersteld was, evolueerde het in absurde en coole richtingen. Is dit een waardige afsluiter?

Centraal staat uiteraard nog altijd Clarke en ook in dit zevende seizoen is de essentie van het verhaal hetzelfde: overleven en de verschillende groepen proberen samen te brengen. Dat begint goed, met Clarke die Sanctum gaat heropbouwen, maar al snel komen er nieuwe dreigingen en gaan bepaalde dingen die nog liepen verschillende kanten op. Bellamy zoekt Octavia en ruzies lopen hoog op. Vriendschap en familie zijn wel terugkerende thema's in The 100. De banden die ontstonden staan sterk en worden ook in dit laatste seizoen hevig getest. De vraag was op voorhand natuurlijk of dit zevende seizoen nog kon verrassen.

En... Het kan nog verrassen. Al is de formule van de voorbije seizoenen duidelijk en wordt ze ook hier gevolgd. Spanningen, goede bedoelingen, ruzie, dreigingen van buitenaf en iedereen die weer naar mekaar toe moet groeien. Ook nu wordt er gerouwd, want er vallen onvermijdelijk slachtoffers, maar dat laatste maakt een minder grote impact dan de voorbije seizoenen. Je zou denken dat dit in dit laatste seizoen méér impact zou maken, en dus is dit misschien wel een minpuntje. Niet dat het van dit zevende en laatste seizoen een minder goed seizoen maakt. Het is gewoon entertainend, actievol en alles wat goed is aan The 100 wordt ook nu uitgespeeld. Alweer een goed seizoen.

Het afscheid van The 100 is jammer, en dat was na het eerste seizoen in 2014 moeilijk in te beelden. De reeks groeide echter en werd alsmaar beter. Het zevende seizoen is meer van hetzelfde, maar wel gewoon goed en entertainend. Een reeks die gemist zal worden door de fans.

8/10