DVD Review: Speed Kills

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 102 minuten

Regisseur: Jodi Scurfield

Acteurs: John Travolta, Katheryn Winnick, Jennifer Esposito, Michael Weston,...

Beeld : 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

John Travolta is nog eens van de partij deze maand. Al moeten we 'van de partij' met een korrel zout nemen. De film is niet meer zo enorm recent. Speed Kills verscheen al in 2018, maar vond klaarblijkelijk geen uitgever om in de winkelrekken te belanden in Europa. Dutch Filmworks brengt wel meer Travolta-films onze richting uit, en ook deze hebben ze in de rekken gelegd.

De John Travolta van de laatste tien jaar maakt heel wat films, maar vaak wordt zijn naam en gezicht gebruikt om exemplaren te verkopen, en telefoneert hij een klein rolletje in. Dat is met Speed Kills eindelijk nog eens wat anders. In Speed Kills vertolkt hij dé hoofdrol en wel eentje van een rijke man die zich stort op speedboatracen en daar ook succes in boekt. Maar de man gebruikt het speedboatracen ook als een cover om drugs te verschepen. Verwacht ook van deze film geen echt straf verhaal. Maar het is wel beter dan het gemiddeld Travolta-vehikel waar zijn gezicht gebruikt wordt voor marketingdoeleinden en hij gewoon een rolletje inbelt.

Voor deze film heeft hij nog eens een echt engagement aangegaan en dat toont. Hij acteert opnieuw een beetje op een degelijk niveau. Goed, de schrijvers geven hem niet heel veel om mee te werken en het verhaal gaat alle kanten op, maar Travolta maakt zich alleszins niet belachelijk. De film in zijn geheel is ook nog best oké. Er zit wat spanning in, de beeldvorming is op zich niet mis en in de pacing van de film zit enige intensiteit. Een topfilm is het evenwel niet. Daarvoor zijn er teveel bordkartonnen personages en zijn sommige scènes wat overbodig. Maar een slechte film? Verre van!

Speed Kills is een film die je op een regenachtige avond in de DVD-speler propt en je avond sneller doet voorbijgaan. Een oké-verhaal met een oké-vertolking van John Travolta. De film is dus A-oké, zonder meer.

6,5/10