DVD Review: Rogue

Format: DVD Genre: Actie Speelduur: +/- 97 minuten

Regisseur: MJ Bassett

Acteurs: Megan Fox, Phillip Winchester, Greg Kriek, Jessica Sutton, ....

Beeld 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertiteling: Nederlands

Waar zou Megan Fox de laatste jaren uithangen? Wel, tussen 2012 en 2019 was het buiten tijdens de Ninja Turtles-films niet veel op filmsets. Ze was één van de meest sexy actrices, zo'n tien jaar geleden, maar een aantal jaar was het heel stilletjes rond haar. Het laatste anderhalf jaar komen er wat meer projecten van haar uit, één daarvan is Rogue.

Wat meteen opvalt, is dat Fox de hoofdrol speelt in een actiefilm rond een legersquad die gijzelaars moest bevrijden in Afrika. Dat is één manier om je 'babe'-imago van je af te schudden. Het is zeker en vast uit haar comfortzone en dat merk je in het begin wel. Ze lijkt wat onwennig in haar rol, waardoor ze niet erg overtuigend de rol van huurling speelt, die haar squad moet leiden. Niet meteen een straffe comeback dus. Rogue is wel het type film waar je het verstand op nul kan bij zetten en gewoon kan genieten van de actie, want die is er wel.

Rogue is een heuse B-film in alle opzichten van de betekenis. Het verhaal is niet erg goed. Het is gewoon basic. Een reddingsmissie, de squad komt vast te zitten en ze moeten vechten tegen rebellen. Er wordt ook nog een leeuw tussen gegooid, dus je kan je al voorstellen dat het geen diepgaand actiedrama met kritiek op de sociologische situatie in Afrika. Nee, het is gewoon een actievehikel die je een avond verstrooiing moet bieden, en dat doet het wel. Al is het zeker niet de film die Megan Fox terug aan het sterrenfirmament brengt.

Rogue is een 'ok' actiefilm. Er zijn slechtere B-films dan deze en wanneer je het verstand op nul zet, komt er best een genietbare actiefilm op je af. Megan Fox ontgoochelt wel, maar ze is niet de enige die in beeld loopt, natuurlijk. Het babe-image van haar afschudden is met deze film nog niet gelukt.

6/10