DVD Review: Project Gio

Format: DVD Genre: Komedie Speelduur: +/- 87 minuten

Regisseur: Bas van Teylingen,

Acteurs: Gio Latooy, Louise Latooy, Marcel Latooy, Vincent Visser, Niek Roozen, Melanie Latooy, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Nederlands Ondertiteling: Nederlands

Extra's: Making of, Videoclip Esko & Snelle - Omhoog

YouTubers, het zijn fenomenen. In de lage landen is het nog wat minder dan daarbuiten. In Amerika of het Verenigd Koninkrijk hebben de groten tientallen miljoenen fans, en is met PewDiePie een Zweed de allergrootste met 110 miljoen abonnees. In Nederland en Belgiê zijn ze lang niet zo groot, maar groot genoeg om in de belangstelling te staan .De Nederlandse YouTuber heeft zelfs een eigen film: Project Gio.

Wat is dat project dan wel? De villa van zijn ouders renoveren nadat zijn ouders afzwaaien en hij er een gigantische party organiseert. Klinkt zo een verhaal bekend? Wellicht. Er zijn misschien al een paar honderd slechte tienerfilms gepasseerd met hetzelfde verhaal. Zelfs een heel aantal afleveringen van populaire Amerikaanse sitcoms hadden hetzelfde thema. The Fresh Prince of Bel-air deed zelfs hetzelfde. Hier dus ook, maar de uitwerking laat echt wel te wensen over. Het verhaal is helaas niet goed, en de acteerprestaties zijn dat ook niet. Gio mag misschien een prima YouTuber zijn, een acteur is het niet.

Over-acting, geen goeie komische timing... het zijn maar twee van de vele dingen die we kunnen opmerken. Ook zijn ouders en zus spelen zichzelf, en daar zijn ook geen grote talenten aan verloren gegaan. Net als aan het blik YouTubers dat wordt opengetrokken. Weinig positiefs dus, al zijn er zeker wel geslaagde grappen of komische scènes die de boel nog een béétje redden. Maar over het algemeen is dit geen film voor het grote publiek. Wél zullen de fans van Gio en andere Nederlandse YouTubers zich wel amuseren met deze film. Het is wat fan-service en het doelpubliek van deze film zijn ook Gio's fans.

Nee, Gio gaan we niet snel terugzien als acteur. Acteren kan hij niet, en een komische timing is een vreemde term voor hem. Wat wel zo is, is dat zijn fans van de film gaan smullen. Maar als je niets hebt met de Nederlandse YouTuber, zijn er betere komische films voor je.

5/10