DVD Review: Paw Patrol: Mighty Pups Charged Up

Format: DVD Genre: Animatie Speelduur: +/- 6 X 15 minuten

Regisseur: Charles E. Bastien

Stemacteurs: Justin Paul Kelley, Kallan Holley, NL Stemmen: Christa Lips, Melise De Winter, ...

Beeld 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, 2.0 | Nederlands, Frans Ondertiteling: Nederlands

Label: Paramount Pictures - Dutch Filmworks

Paw Patrol, Paw Patrol, We zijn al onderweg! het is een liedje dat mensen met kinderen tot vervelens toe wel gehoord hebben. Enerzijds weerklinkend uit de keelholte van hun kinderen, of door de speakers van de televisie. Paw Patrol verscheen pas in 2013, maar werd al snel een wereldwijd fenomeen met massa's kijkertjes en tonnen speelgoed in de winkel. De bekende pups krijgen nu wat nieuws...

Vernieuwing in een kindertekenfilm als Paw Patrol is altijd deels ingegeven door commerciële ingevingen. Daardoor hebben we nu een reeks afleveringen waarin de Pups van Avonturenbaai superkrachten hebben. Dat betekent dat er voor de kijkertjes heel wat afwisseling komt, en dat er weer heel wat nieuw speelgoed in de rekken komt te liggen. Maar hey, zolang de afleveringen onze kinderen amuseren, toch? En dat doen ze alle zes. We schoven de DVD in de mediaplayer, zette onze dochter naast ons en ze was meteen mee. De verandering qua outfits en wagens vond ze enorm cool.

Nu, kinderen zijn uiteraard niet het moeilijkste publiek, maar wanneer je fundamenteel iets verandert aan een populaire tekenfilm, zoals er superpups van te maken, begeef je jezelf op gevaarlijke wateren. Maar dat lijkt dus helemaal goed gegaan. De afleveringen gaan als een speer vooruit en de nieuwe pakken en auto's geven een heel ander sfeertje waardoor het toch wel heel wat cooler is dan de gemiddelde Paw Patrol-aflevering. Zonder te twijfelen kunnen we beweren dat Paw Patrol Mighty Pups Charged Up een geslaagd experiment is van Nickelodeon om de Paw Patrol-stal uit te breiden met nieuwe avonturen.

De afleveringen krijgen een nieuwe shwung mee waardoor de jonge kijkertjes per direct gekluisterd zitten aan het scherm. Chase, Sky, Marshall en co. als superpups in blitse nieuwe bolides met felle kleuren? Cool beans! Een geslaagd zesdelig avontuur voor de fans van Paw Patrol.

7,5/10 voor meekijkende ouders

9/10 voor kinderen die alleen kijken