DVD Review: Minions 2 - Rise of Gru

Speelduur: +/- 83 minuten

Regisseur: Kyle Balda

Stemacteurs: Steve Carell, Pierre Coffin, Michelle Yeah, Alan Arkin, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: DD 5.1 | Engels, Frans, Nederlands, Vlaams, Italiaans Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Verlengde Scènes, Bloopers, Karakterprofielen, Gru-vige Animatie, De jaren '70 - Mode, Eten & Funk, Minion Vechtsport, Hoe Teken Je, Superstijlwinkel, 2 Minifilms

De Minions zijn terug! En deze keer draait het weer om de verschrikkelijke Ikke: Gru. Deze keer geen kale Gru die vooral altijd kwaad is, maar een twaalfjarige Gru die de grootste superschurk aller tijden wil worden. Levert dat alweer een heel grappige film op, of zijn de Minions zijfiguren in deze film?

De film neemt dus de twaalfjarige Gru onder de loep en waarom hij een superschurk wil worden. De reden is vrij simpel: De Vicious Six zijn een bekende boevenbende, en vooral een coole bende. Begeesterd door hen wil hij een superschurk worden. De beweegreden gaan niet diep en zijn vrij simpel en misschien is dat jammer dat ze de kans missen om Gru wat meer diepgang te geven. Maar het blijft natuurlijk een luchtige familiefilm en op dat aspect scoort de film wel. De muziek, de humor, de personages: het is en blijft een leuke film om te zien, zelfs al is het verhaal (te) simpel geschreven. De Vicious Six zijn wel coole personages en het zorgt voor een leuke dynamiek in de film zodat je begrijpt waarom Gru met hun dweept.

De film connecteer Gru en de Vicious Six door hen de oude leider te laten dumpen en Gru gaat natuurlijk solliciteren, geruggesteund door zijn Minions. Ook waarom die Minions hem vinden gaat niet diep en verhaaltechnisch stelt dat niets voor, maar het blijft ten allen tijden wel leuk. Op elk vlak is er constante humor wanneer de Minions in beeld komen. Echt de hele tijd. Dat maakt de film heel erg entertainend en leuk voor jong, maar ook voor oud. Is het de beste film met Minions in? Misschien niet. De derde Verschrikkelijke Ikke (Despicable Me 3) was de beste, maar The Rise of Gru komt aardig in de buurt. De film verveelt nooit, het bekende trio Minions Kevin, Stuart en Bob krijgen weer veel schermtijd en met Otto is er zelfs een leuke nieuwkomer bij de Minions. Als je de vorige films leuk vond, vindt je deze ook weer hilarisch.

Minions 2: Rise of Gru is opnieuw een hele grappige film geworden die ons meer leert over het verleden van Gru en waarom hij zo graag een schurk wil zijn. De film geeft niet de meest diepgaande reden, maar het is bovenal weer een heel grappige familiefilm die voorbij vliegt.

8/10