DVD Review: Manifest - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Thriller Speelduur: +/- 13 X 42 minuten

Regisseur: Romero Tirone, ea.

Acteurs: Melissa Roxburgh, Josh Dallas, Athena Karkanis, J.R. Ramirez, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Duits, 2.0 | Frans Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels

Label; Warner Home Video

Manifest heeft zijn tweede seizoen eindelijk in de winkelrekken liggen. De serie dipte zijn tenen in de succesvolle formule van vliegtuigcrashes die opmerkelijke en boeiende verhalen opleverden, zoals Lost of Emergence en nog heel wat anderen en wist te boeien. Komt het tweede seizoen met dezelfde interessante verhaallijnen?

Wel... Om meteen met de deur in huis te vallen; nee, niet echt. De serie neemt een licht andere aanpak en gaat uiteraard verder op de gebeurtenissen van vorig seizoen. Waar vorig seizoen wel wat mysterie en thrillerachtige elementen te bespeuren vielen en het best boeiend was, neemt het tweede seizoen een bocht naar soap-achtige tienerdrama's, maar dan op maar van volwassenen. Dat hoeft niet noodzakelijk verkeerd te zijn. Ook dit seizoen zijn er genoeg verhalen die interessant zijn, maar het probleem is nu dat het allemaal wat oppervlakkiger wordt.

Niet alleen graaft het tweede seizoen minder diep dan het eerste, het is ook wat 'all over the place'. Waar de verschillende interessante elementen wel voor een samenhangend geheel zorgden, is dat nu minder het geval. Het verhaal bevat wat minder tempo en neemt zijn toevlucht tot enkele verrassende plotwendingen die té verrassend waren. Ze zijn wat bij de haren getrokken. Toch is het tweede seizoen géén slecht seizoen. Het verandert naar wat soap-achtige televisie, maar het doet dat wel op een goede manier waardoor het interessant blijft én er wordt nog altijd geacteerd. Als je écht net hetzelfde wil van S2 dan van het eerste seizoen, ga je misschien niet bekoord worden, maar het blijft op zijn minst interessant.

Het zal ons benieuwen wat de makers van plan zijn met het derde en laatste seizoen van Manifest. Het tweede hanteert een andere aanpak en weet een prima soap-achtige reeks te brengen .Alleen is dat niet wat Manifest was en probeert het met té vergezochte dingen het verhaal wat schwung mee te geven.

6,5/10