DVD Review: Let it Snow

Format: DVD Genre: Thriller, Horror Speelduur: +/- 83 minuten

Regisseur: Stanislav Kapralov

Acteurs: Ivanna Sahkno, Mariam Sulakadze, Ihar kankov, Alex Hafner, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertiteling: Nederlands

Let it Snow, nee het is geen vrolijke Kerstfilm. De film van regisseur Stanislav Kapralov mag niet verward worden met de feel-good kerstfilm uit 2019. Het is een thriller-horror film van een verliefd koppel dat samen de extremen van skipistes opzoekt. Wij waren alvast benieuwd hoe men daarvan een spannende thriller zou maken.

Mia en Max zijn het verliefde koppeltje dat de sensatie in Georgië zoekt en een befaamde zwarte piste wil bedwingen met het snowboard. Het is een thriller dus we weten dat er dingen fout gaan lopen. Dan is het natuurlijk belangrijk dat je de band tussen de twee tortelduifjes geloven kan. Dat is niet helemaal het geval. De liefde tussen hen wordt niet helemaal goed uitgespeeld, en dat tast de rest van het verhaal qua meeleven toch wel wat aan. Gelukkig is de rest van de film wel heel erg interessant.

.

Het koppel wordt gescheiden nadat een afdaling slecht afloopt, en het is Mia die moet zien te overleven. Een survival-film dus, maar de makers kiezen niet alleen voor de koude barre weersomstandigheden als vijand. Er is ook een griezelige man op een sneeuwscooter. Dat is niet iets inventief. Het schurkt tegen het slasher genre aan, maar het is wel heel erg goed uitgevoerd, en heel erg cool gefilmd. Voor een film met een niet al te hoog budget wordt de spanning goed opgedreven door de juiste beelden te schieten, die er dan ook nog heel erg knap uitzien. Er zitten enkele heel erg knappe scènes in en dat en de spanning maken van Let it Snow een erg degelijk horror-dramafilm.

Deze Let it Snow staat héél ver af van de gelijknamige vrolijke kerstfilm. De twee geliefden brengen hun liefde niet zo best over, maar de rest van de film is vakkundig gemaakt en de mysterieuze man op de snowscooter maakt er een erg degelijke thriller van.

7/10