DVD Review: Krypton - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Actie, Drama Speelduur: +/- 10 X 42 minuten

Regisseur: Marc Roskin, e.a.

Acteurs: Cameron Cuffe, Blake Ritson, Shaun Sipos, Ann Ogbomo, ...

Beeld : 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, 2.0 | Frans, Spaans, Italiaans

Ondertitels: Nederlands Frans, Spaans, Deens, Noors, Fins, Zweeds

Extra's: Villains: Modes of Persuasion, The Fate of Superman Featurette

Het verhaal van Superman is eentje die al zo vaak verteld is. Krypton ging boem, ouders sturen baby 'Supes' in een pod naar de aarde en daar groeit hij op bij de Kents om zo een journalist te worden die in telefoonhokjes snelle omkleedsessies houdt. Maar de makers van Krypton wilden dus het verhaal van zijn thuisplaneet vertellen, lang voor Kal-El geboren werd. Dat eerste seizoen was alvast erg degelijk.

Dat eerste seizoen leidde tot chaos op Krypton en nu wil General Zod de planeet heropbouwen, maar wel onder zijn stalen vuist en regime. Dit seizoen draait helemaal om Seg-El en zijn grootvader die de opstand willen leiden tegen Generaal Zod. Zod gebruiken als centrale 'villain' is iets wat werkt, want dat personage kennen we, maar de makers gooien er in dit tweede seizoen nog enkele bekende namen tegen aan om de historie van Krypton, voor Superman's geboorte, nog aantrekkelijker te maken. De meest interessante is misschien wel Brainiac. In Supergirl zagen we al 'Brainy', die een versie van Brainiac speelde die een goedzak werd, en werd briljant gespeeld door Jesse Rath. Hier is het Blake Ritson die een pure 'evil' Brainiac mag spelen.

Dat personage is een sterke toevoeging, die de grootvader van Superman tot het uiterste dwingt. De manier waarop Brainiac geïntroduceerd wordt is interessant. En dat geldt voor het hele seizoen. Het verhaal is interessant, naast Brainiac is er ook nog Lobo die geïntroduceerd wordt en vervelen doet het niet. Al heb je wel het gevoel dat sommige personages onderbelicht worden, of niet sterk uitgebouwd zijn. Net zoals het verhaal van Krypton breder zou kunnen zijn. Maar de focus is er dus, en dat levert tien entertainende afleveringen op. Goed, bepaalde dingen konden beter, maar als Krypton meer tijd had gekregen, zou dat misschien allemaal nog gebeurd zijn.

Je leest het goed: Als Krypton nog meer tijd had gekregen, want dat is niet het geval. Scy-Fy heeft de stekker getrokken uit de reeks. De kijkcijfers moeten tegen gevallen zijn, maar dat vinden we jammer, want zowel het eerste als tweede seizoen van Krypton is best vermakelijk kijkvoer. Hoe dan ook is het een interessante kijk op het verleden van Krypton.

7,5/10