DVD Review: Into the Labyrinth

Format: DVD Genre: Thriller Speelduur: +/- 125 minuten

Regisseur: Donato Carrissi

Acteurs: Dustin Hoffman, Valentina Bellé, Tony Servillo, Vinicio Marchioni, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Italiaans Ondertiteling: Nederlands

Label; Dutch Filmworks

Dustin Hoffman is een naam die als een klok klinkt in Hollywood. In mijn geboortejaar '88 was hij al een ster in Rain Man en 32 jaar later maakt hij in zijn achtste decennium nog steeds films. Steeds minder, maar met L'uomo del labirinto - Into the Labyrinth in het Engels - zien we hem nog eens aan het werk als een psycholoog die een jarenlang ontvoerd meisje helpt.

De Italiaanse film brengt het verhaal van Samantha die 15 jaar lang opgesloten zat en nu wakker wordt in een ziekenhuis. Hoffman's personage helpt haar alles te verwerken en de dader te vinden. Het is een film die er vooral héél mooi uitziet. Het camerawerk, de gekozen scènes, de belichting... de regisseur heeft duidelijk een goede smaak als het aankomt op esthetische vorming van een film. Waar de film het minder goed in doet is.. het verhaal. Het verhaal is op geen enkel moment slecht, maar er knettert niets waardoor het een echte sterke psychologische thriller kan worden.

De ideeën zijn er. Bijvoorbeeld die van het meisje dat elke doolhof moest oplossen om vrij te komen, maar de puzzels bleven maar komen. Hoe dat gebracht en onderzocht wordt is iets minder. Hoffman is een gelauwerd acteur en overtuigd wel, maar ook hij kan de film niet naar een hoger niveau brengen. Het verhaal probeert verrassende wendingen te brengen en in principe zijn die er ook, ware het niet dat je sommige dingen van mijlenver ziet aankomen. Dan heb je als psychologische thriller toch wel een groot probleem. Dat maakt van L'uomo del labirinto jammer genoeg een matige film met een oké Dustin Hoffman.

Hoffman weet in de Italiaanse productie niet helemaal te overtuigen, maar het probleem ligt bij het verhaal. De film ziet er heel goed uit, maar weet met zijn verhaal niet te overtuigen. De ideeën zijn er, de uitvoering is heel wat minder. Een matige thriller, helaas.

6/10