DVD Review: I Still Believe

Format: D: Bill Eagles, e.a. Speelduur: +/- 112 minuten

Regisseur:Andrew & John Erwin

Acteurs: KJ Apa, Britt Robertson, Nathan Parsons, Shania Twain, Gary Sinise, ...

Beeld : 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Extra: Featurette

Zegt de naam Jeremy Camp je iets? Veel kans dat het antwoord daar 'nee' op is. De man is een country-rock zanger die wel iets of wat van bekendheid had opgebouwd en achtervolgd werd door persoonlijk drama. Nu is de man niet héél erg beroemd geworden, maar zijn verhaal goot hij in een boek, en filmmakers vonden het interessant genoeg om dat verhaal visueel te vertellen.

Wereldberoemd of niet: het is best wel een mooi verhaal dat verteld wordt . Jeremy en Melissa leren elkaar al op school kennen, en de 'highschool sweethearts' bleven bij mekaar. De film neemt rustig de tijd om het verhaal uit te bouwen en de grondslag van hun relatie te leggen, en dat doet de film goed. AJ Kappa en Britt Robertson, die de hoofdrollen vertolken, spelen de rollen goed en de chemie tussen de twee hoofdrolspelers is er wel. Zij zijn de grote katalysator die de film draaiende houdt, want hoewel het begin goed opgebouwd is, wordt de film naarmate hij vordert wat langdradig.

Begrijp ons niet verkeerd: de film lijkt nog steeds heel erg degelijk. Zeker voor vrouwelijke kijkers die wel van een romantische film houden, is dit een degelijk kijkstuk. Wanneer hij succes begint te krijgen en zij contrasterend kanker krijgt, moeten ze samen vechten en blijven ze elkaar steunen en graag zien. Op zich is dat mooi en omdat ze de rollen goed vertolken is het allemaal geloofwaardig, maar hier en daar hadden scènes kunnen geknipt worden die erg opvullend aanvoelen. Gelukkig heeft de film daar niet téveel last van, en blijft het vooral een mooie film die weet te ontroeren.

Het levensverhaal van Jeremy Camp is er eentje van contrasten, geluk en ongeluk, strijd en succes. Het levert een ontroerende film op die verre van een meesterwerk is, maar toch op een degelijke manier een verhaal vertelt dat goed vertolkt wordt door AJ Kappa en Britt Robertson.

7/10