DVD Review: Faithfully Yours

Genre: Drama

Speelduur: +/- 91 minute

Regisseur: André van Duren

Stemacteurs: Bracha Van Doesburg, Matteo Simoni, Gijs Naber, Sofie Decleir, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Nederlands

Ondertitels: Nederlands

Films over liegen en bedriegen leveren zélden een straffe prent op. Toch zijn er hier en daar films die weten te scoren. De Loft, van Erik van Looy bijvoorbeeld. Over die kerels die samen een loft huren om daar hun vrouwen te bedriegen, tot er een dode valt. Het is niet helemaal hetzelfde, maar Faithfully Yours doet er aan denken.

De film maakt er ook reclame mee, met 'Van de producers van Loft', dus het hoeft niet te verbazen dat het avontuur van vriendinnen Bodil en Isabel daar aan doet denken. Geen loft, maar girls weekendjes aan de kust, terwijl de mannen nietsvermoedend foto's en berichtjes krijgen om te zien dat alles daar goed gaat. Ondertussen bedriegen de vrouwen hun mannen er op los en zijn ze elkaars alibi. Geen hoogstaand verhaal, maar er is heus wel iets mee te doen. Alleen wordt dat hier niet ten volle gedaan. Wanneer de film echt op gang komt en Isabel verdwijnt, komen de leugens onder druk te staan en komen ze met mondjesmaat boven. Alleen weet de film dat niet echt spannend te brengen.

Waar dat aan ligt? De scènes zijn wat langdradig en de muziek maakt het ook niet echt spannend. Daarenboven zijn de acteerprestaties niet altijd sterk. Nochtans geen slechte cast, met Bracha van Doesburg die wel van wanten weet, en Matteo Simoni die er ook bij loopt. Al is bijlopen de juiste term. Hij heeft een klein rolletje. Zijn aanwezigheid lijkt eerder om een grote naam voor het Belgische publiek op de poster te hebben, want de Nederlandse vriendinnen kiezen Oostende als kustplek om te bedriegen. De film overtuigt dus niet, en dat is jammer, want ondanks het weinig orginele verhaal, is er potentieel.

De paralellen met Loft zijn niet weg te denken, maar toch had er iets anders en spannender mee gedaan kunnen worden. Spannend wordt het nooit helemaal en er wordt ondanks de goeie cast matig geacteerd. Jammer!

6/10