DVD Review: Come True

Format: DVD Genre: Drama, Sc-Fi Speelduur: +/- 105 minuten

Regisseur: Anthony Scott Burns,

Acteurs: Julie Sarah Stone, Landon Liborion, Carlee Ryski, Tedra Rogers, ...

Beeld 2.40:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Ondertiteling: Nederlands, Frans

Label: Remain in Light

Iedereen heeft wel eens periodes gehad in zijn leven dat hij of zij de slaap niet zo goed kon vatten. Velen gebruiken klassiekers als thee drinken of schaapjes tellen om toch maar in slaap te vallen, anderen gaan aan de slaappillen en nog anderen zoeken de hulp van een slaapkliniek. Maak daar maar eens een horrorverhaal van, dachten de makers van Come True.

Come True is een psychedelische horror-thriller die de nachtmerries van een jonge vrouw doen uitkomen. Sarah slaapt heel moeilijk en heeft enge dromen. Ze slaapt ook niet onder een dak, maar onder een brug of bij een vriend en dat terwijl ze naar school gaat. We krijgen niet veel achtergrondinfo over Sarah, en qua character building doet de film het ook niet zo goed. Een minpuntje, maar de rest van de film is wél cool. Sarah zoekt hulp bij een slaapkliniek, en ze gaat regelmatig terug. Maar... haar dromen achtervolgen haar letterlijk. De manier waarop dat uitgespeeld wordt is best cool.

De horror-psychelische vibe die de film met zich meebrengt zet een cool sfeertje. Het gebruik van donkerte, neon-lichten en de algehele sfeer doet heel erg denken aan eighties-films, net als de synthesizer muziek die de scènes sterker maakt. Come True heeft het dus vooral van zijn spannend, cool sfeertje, al is de beeldvorming ook wel cool. Uiteindelijk krijgen we een goede horror met een thrillerkantje. Niemand wil zijn dromen uit zien komen, enfin nachtmerries. De hoofdrolspeelster, Julie Sarah Stone, speelt haar rol ook goed. De angst, het verdriet en de wanhoop zijn goed af te lezen. Het is een heel expressieve actrice die haar rol met verve speelt. Dat allemaal samen zorgt, ondanks het gebrek aan character building, voor een sterke film.

Come True is een film die je zelf niet wil meemaken. Met nachtmerries en de monster daar in die tot leven komen en je achtervolgen is iets waar we allemaal van gruwelen. Of het nu echt was in deze film of niet. De hele eighties sfeer en bijbehorende muziek maken van Come True een sterke film.

8/10