DVD Review: City of Lies

Format: DVD Genre: Thriller, Drama Speelduur: +/- 107 minuten

Regisseur: Brad Furman

Acteurs: Johnny Depp, Forest Whitaker, Toby Huss, Shamier Anderson, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertiteling: Nederlands

Label; Dutch Filmworks

Johnny Depp is al even uit de spotlights, of toch op een normale manier, maar hij maakt nog film. Waiting for the Barbarians kwam even geleden uit, Minamata moet nog verschijnen en met Puffins maakt hij een animatiereeks. Maar enkele jaren geleden maakte hij City of Lies. Die film vond geen uitgever na een proces tussen een locatiemanager en Depp die een handgemeen zouden hebben gehad, maar eindelijk ligt de films na twee jaar toch in de rekken.

Jammer dat we er zolang op moesten wachten, want de moord op de beroemde rapper The notorious B.I.G is in mysterie gehuld en een verhaal dat dit probeert op te klaren kunnen we wel smaken. Depp speelt de rechercheur die het onderzoek voerde, maar na jaren is de zaak nog niet opgelost, tot er hulp komt. De manier waarop het mysterie rond de moord gebracht wordt, en de regisseur er spanning probeert in te brengen is geslaagd. We zien een interessante kijk op de zaak en de spanning wordt met mondjesmaat toegevoegd. In het begin ontbreekt het misschien wat aan vaart en actie, maar het verhaal wordt opgebouwd en het is nodig dat dit rustig gebeurd.

Het is een verhaal dat graaft in de onderbuik van de hip-hop industrie en dat goed brengt. Het is ook een film waarin Depp nog eens gewoon acteert, en niet in een gek kostuum of onder een laag make-up acteert. Niet dat het anders niet goed is. Depp is altijd fenomenaal. Ook in deze film acteert hij heel erg sterk. Als de geplaagde rechercheur komt hij goed uit de verf en het samenspel met Forest Whitaker is ook sterk. De film deelt zijn tempo zijn goed in en op de juiste momenten komt er wat actie en versnelt de film. Het verhaal probeert ook alles niet te lang te rekken, en dat is altijd wel een pluspunt. City of Lies liet lang op zich wachten, maar het was de moeite.

Ergens is het heel erg jammer dat we deze film niet in de bioscoop te zien kregen. Johnny Depp is in vorm in deze prent en ook Forest Whitaker staat sterk te acteren. De film brengt het verhaal rond de mysterieuze dood van Biggie heel erg goed en het is gewoon een razend interessante film.

8,5/10