DVD Review: Christmas on Holly Lane

Format: DVD Genre: Drama Speelduur: +/- 86 minuten

Regisseur: Michael M. Scott

Stemacteurs: Sarah Lancaster, Karen Holness, Gina Holden, Jaime Callica, Giles Panton, ...

Beeld 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertiteling: Nederlands

Kerstmis! The most jolly time of the year. Dit jaar iets minder, omdat we het allemaal wat minder groots kunnen vieren dankzij de epidemie die over de wereld woedt, maar in de Hallmark Kerstmis-films wordt er Kerstmis gevierd alsof er geen morgen meer is.

De Kerstfilms zijn ongetwijfeld een manier om te ontsnappen aan de minder leuke kerst die er voor ons aan de deur staat. In Holly Lane is het ook niet helemaal een Holly Jolly Christmas. Sarah gaat door een scheiding, en haar twee vriendinnen komen om samen met haar kerst te vieren. Dat Sarah in haar volwassen leven met dit huiselijk probleem zit, staat in contrast met het achtergrondverhaal van hun vriendschap. Toen was de thuissituatie van de vriendinnen Riley en Cat echt niet goed en kwamen ze steeds kerst vieren bij de warme thuis van Sarah. Nu is het dus een beetje omgekeerd. Dit is al meer verhaal dan veel Hallmark kerstfilms samen, dus het verhaal valt echt wel goed mee.

Zelfs de vertolkingen van de actrices vallen te pruimen. Ja, het zijn geen oscar-waardige vertolkingen, maar ze spelen hun rol naar behoren. Wat ook niet mag verbazen, want de actrices speelden al in menig Hallmark-film dus dat hebben ze wel onder de knie. Voor de rest is het vooral een feel-good prent. Ondanks de scheiding blijven ze niet bij de kniezen zitten en vinden ze iets dat het leven van Sarah voorgoed zal veranderen. een degelijke kerstfilm dus, al is het wel doorspekt met clichés en volgt het een standaard genre-formule. Maar alles voelt wel lekker kerstachtig aan en meer moet dat niet zijn voor een film als dit.

Ik weet niet in welk lokaaltje de groep opgesloten zit die elk jaar aan de lopende band Hallmark-films er blijft uitpersen, maar soms komt er dus wel een degelijke uit, zoals Christmas on Holly Lane. Vriendschap, dromen, feel-good en kerstfeer. Een goede combinatie.

7/10