DVD Review: Butt Boy

Format: DVD Genre: Komedie Speelduur: +/- 94 minuten

Regisseur: Tyler Cornack

Acteurs: Tyler Rice, Tyler Cornack, Shelby Dash, Brad Potts, Nino Harra, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertiteling: Nederlands

Label: Remain in Light

Sommige films volgen braafjes bepaalde genretropes, terwijl andere films wel eens willen experimenten. Vaak gaan de experimentele films over low-budget prenten, maar vaker wel dan niet levert dat een slecht resultaat op. Butt Boy is ook zo'n film die probeert te experimenteren, een laag budget heeft én steunt op crowd funding. Levert dat resultaat op?

Als kijker wordt je tijdens deze film meegevoerd in iets waanzinnig. Chip, de protagonist, is een op het eerste zicht vrij saaie jongen met een saaie job. Een brave hendrik, als je hem zou zien lopen over het straat. Maar de man heeft een drang om in het openbaar te masturberen en dingen in zijn kont te schuiven. Stille waters, diepe gronden weet je wel. Maar rare fetisjen heeft iedereen wel. Wanneer Chip echter Rechercheur Russell ontmoet op een AA meeting, gaat de bal echt aan het rollen. Er verdwijnen immers veel honden, kinderen én objecten in de buurt en Russell ruikt dat er iets mis is aan Chip.

Nu weet je het wel een beetje waar het naar toe gaat met deze film. Maar op een bepaald moment wordt je als kijker zo enorm en op een komische wijze verrast dat dit wel op een meesterwerk begint te lijken. Het zou zomaar een Urbanus-strip kunnen zijn met een thriller-achtige saus over. Wat dat dan is, verklappen we niet. Maar de titel Butt Boy geeft het wat weg. Tyler Rice speelt rechercheur Fox prima, Tyler Cornack - die ook de regie op zich neemt - speelt Chip prima. Als kijker wordt je vaak verrast door de personages en de mengeling thriller, komedie en zelfs sci-fi gaat wonderwel goed samen.

Als we een negatief puntje moeten belichten, is het dat de nevenpersonages soms steriel acteren. Voor het overige is dit gewoon een heel absurde, genietbare film die ondanks een klein budget erg knappe beelden oplevert en heel origineel is met zijn verhaal.

8/10