DVD Review: Body Brokers

Format: Blu-ray Genre: Drama Speelduur: +/- 111 minuten

Regisseur: John Swab

Acteurs: Jack Kilmer, Michael Kenneth Williams, Melissa Leo, Frank Grillo, Jessica Rothe, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Ondertiteling: Nederlands

Verslavingen zijn een heel erg gevaarlijk beestje. Je hebt iets graag, je wil er meer van maar bent je van geen kwaad bewust. Wanneer het dan te laat is en je effectief verslaafd bent, is het een helse opdracht om er van af te geraken. Zeker wanneer het gaat om illegale substanties als drugs. Gelukkig zijn er afkickcentra. Al moet die boetiek ook draaien...

En hoe draaien de santeboetieken? Door inkomsten, geld. De wereld draait om geld en zo ook in Body Brokers. Het verhaal sleurt Utah, gespeeld door Jack Kilmer, in een carrousel van verslaafden die het afkickcentrum van Vin en Wood moet doen draaien. Niet uit de goedheid van hun hart, maar om hun zakken te vullen. Een full blown-drama dus, waarvan de rijken misbruik maken van drugsverslaafden om hun zakken extra te spijzen. Money makes the world go 'round is zeker een boodschap van deze film, al schetst het een heel erg zwart beeld van hoe de dingen kunnen zijn.

Aangezien we zelf geen ervaring hebben met de materie weten we niet in hoeverre het verhaal aanleunt bij de waarheid, maar het verhaal boeit wel. De manier waarop de schrijver en regisseur een verhaal brengen van hoe twee mannen eigenlijk een piramideschema oprichten met drugsverslaafden is intrigerend en sterk opgebouwd. Met sterke vertolkingen en goed camerawerk wordt een uitstekende film gebracht die verrast, want het onderwerp is nu toch geen enorm originele insteek. Maar het bewijst dat wanneer je iets goed maakt, dat het onderwerp niet noodzakelijk enorm origineel moet zijn.

Body Brokers schetst een nare realiteit van afkickcentra, maar doet dat met een enorm boeiende film die geen seconde het tempo loslaat en verschillende interessante personages met zich meebrengt. Een boeiende film die we met plezier verslonden hebben.

Bron: Persbericht