DVD Review| Batman: The Long Halloween - Part Two

Regisseur: Chris Palmer

Stemacteurs: Jensen Ackles, Josh Duhamel, Troy Baker, Billy Burke, ...

Beeld: 1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels, Frans

Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Sneak Peak next DC Animated Movie: Injustice

Label; Warner Home Video

Nog niet zo lang geleden bracht Warner Home Video Batman: The Long Halloween Part 1 naar de huiskamers. DC maakte van de enorm populaire Batman-strip een tweedelige animatiefilm en net als de comic, was 'Part 1' sterk. Deel 2 is er al amper 3 maand later.

Part 2 gaat uiteraard gewoon voort op het moorddadigste jaar ooit in Gotham City. De manier waarop het verhaal uiteen werd gezet in deel 1 was heel erg sterk en deel 2 verspilt geen tijd. Batman gaat meteen dieper in op de verdachten die in het eerste deel naar voren werden geschoven en dat levert een sterk tweede deel op. Waarom? Omdat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is in dit verhaal. Batman wordt wel eens The World's Greatest Detective genoemd, maar ook hij ziet in deze animatiefilm niet meteen alles helder.

Een goed verhaal en Batman die 'getest' wordt, maar dé ster van deze film is toch wel de batterij aan slechteriken die de revue passeren. Alle fan favorites, van Joker tot Poison Ivy, passeren de revue en allemaal brengen ze een bepaalde input op het verhaal. Niemand van de schurken loopt er 'zomaar' wat bij. En dat is toch een sterkte van de animatiefilm. Er wordt in dit verhaal ook vooral ingezet op Harvey Dent / Two-Face en diens verhaal wordt niet alleen sterk gebracht, maar Josh Duhamel blaast de schurk enorm goed leven in. Buiten dat het verhaal en de personages goed met mekaar gemengd worden, is The Long Halloween ook gewoon enorm knap om naar te kijken. Het gebruikt een visuele stijl die heel erg lijkt op die van de populaire tv-reeks 'Archer' en dat werkt hier.

Een sterk verhaal én visueel interessant? DC mag dan twijfelend doorheen zijn live-action universum spartelen, maar het DC Animated Universe brengt steevast kwalitatieve en visueel geweldige animatiefilms voort. The Long Halloween Part 2 is een geweldige film, net als Part One.

9 / 10