DVD Review: A Family for the Holidays

Format: DVD Genre: Romantiek, Drama Speelduur: +/- 84 minuten

Regisseur: David Winning

Acteurs: Erin Krakow, Niall Matter, Wendy Malick, P. Lynn Johnson, ...

Beeld :1.78:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertiteling: Nederlands

De dagen worden korter én kouder. Dat kan maar één ding betekenen! Warme onderbroeken! Oh ja, en Kerstmis komt er aan. Een iets andere Kerst dit jaar, wegens de Coronamaatregelen, maar wat wel onveranderd blijft, is dat er een hoop Kerstfilms de winkelrekken bestormen. Eén van de Hallmark Channel-films dit jaar is 'A Family for the Holiday's'.

Dat deze Kerstfilms zelden hoogstaande cinema zijn weten we ondertussen wel. Belangrijker is of ze een goed feel-goed gevoel creëren om een koude winteravond te doorstaan. Deze film heeft alvast een cast mee die weet wat het is om Kerst-televisiefilms te maken. Zowel Erin Krakow als Niall Matter hebben er meerdere op hun cv staan en dat merk je. Ze weten ook hier hun rollen gewoon degelijk te vertolken en hun personage sympathiek te doen overkomen. Een feel-good gevoel is zeker aanwezig wanneer personages Miranda en Ian samen over het scherm dartelen.

Het verhaal is simpel en standaard voor een film als deze: liefde. Romantiek hangt in de lucht en Miranda wordt verliefd op Ian, een klusjesman.Uiteraard is er een derde, haar ex Josh, die wat roet in het Kerstmenu komt gooien. Dat zorgt voor een romantisch dramaatje met een flinke Kerstsaus over, want de Kerstsfeer druipt er heerlijk van af. Wie wil verdrinken in Kerstsfeer en romantiek zit bij A Family for the Holidays wel erg goed. De film is niet geweldig, maar de sfeer en de feel-good vertolkingen maken heel veel goed.

Van Hallmark televisiefilms die rond Kerst verschijnen moet je echt niet teveel verwachten, maar het zorgt altijd voor een warme gloed tijdens deze koude dagen. Fans van dit genre gaan de film ook gewoon goed vinden. Een degelijke Kerstfilm in zijn genre.

6,5/10