Comic Review: Thorgal - Vaarwel Aaricia

Reeks: Thorgal

Uitgeverij: Le Lombard

Pagina's: 112

ISBN: 9789086771141

Prijs: €14,99

Thorgal is één van de meest coole comics met de beste verhalen die je kan lezen. Het mag niet verbazen dat de reeks dan ook een hommage-reeks krijgt, waar verschillende auteurs/tekenaars een Thorgal-verhaal mogen brengen. Deze keer is het de beurt aan Recht Robin, die gamers kennen van de Devil My Cry DmC comic.

In deze hommage is Thorgal een oude man, die op een dag de ring van Ouroborus aangeboden krijgt door de verraderlijke Niddhog. De Ring van Ouroborus is een bekend dingetje in de Thorgal-verhalen, dus kiest Robin ervoor om met bekende elementen aan de slag te gaan. Toch weet hij daarmee een origineel verhaal te creeëren, waarin Thorgal terug naar zijn eigen verleden kan reizen om zijn geliefde Aaricia nogmaals te zien.

Wat cool is, is dat het verhaal er niet voor kiest om Thorgal zijn jonge jaren te laten herbeleven, maar hem zijn jonge zelf laat ontmoeten en ze samen op pad gaan. Natuurlijk loopt niet alles van een leien dakje en komen er problemen, maar verhaaltechnisch wordt dat allemaal goed uitgelegd en de tekeningen - die van een heel hoog niveau zijn en de Thorgal-sfeer uitstralen - doen het verhaal uitstekend tot zijn recht komen. Het verhaal bevat actie, emotie, sterke dialogen en draagt de Thorgal-sfeer enorm goed uit. Een uitstekend hommage-album.

Hommage-albums zijn altijd een moeilijke oefening voor auteurs en tekenaars, want een verkeerde stijl of richting van het verhaal kan alles verpesten. Recht Robin doet echter alles goed en levert een boeiend verhaal af dat er ook nog eens enorm goed uitziet.

9/10

Bron: Persbericht