Comic Review: Suske en Wiske Junior #6 - In het Hol van de Beer

Reeks: Suske en Wiske Junior

Pagina's: 32

ISBN: 9789002272653

Suske en Wiske zijn dan misschien wel de striphelden voor meerdere generatie, ook voor de huidige generatie kinderen zijn het striphelden. Zelfs voor de volwassenen van vandaag. De Kronieken van Amoras zijn een volwassen versie van het olijke duo, maar de hoofdreeks pompt er ook nog verhalen uit. Voor de jongste lezers is er Suske en Wiske Junior. Het zesde avontuur al.

Al moeten we zeggen dat avontuur natuurlijk wat een eufemisme is. Suske en Wiske Junior is de ideale strip voor jonge lezertjes die de aandacht nog niet lang kunnen vasthouden op één verhaal. De pagina-lange gags werken nu ook weer hier. Er zit zelfs een rode draad in de gags, die meermaals terugkomt: het feit dat Wiske zo goed verhaaltjes kan voorlezen dat je in slaap valt na enkele zinnen. Dat levert enkele toffe gags op.

In een strip met paginalange gags komen niet zo vaak rode draden voor, dus het is wel leuk om dat te zien terugkomen, iets wat jonge lezertjes zeker en vast ook heel leuk gaan vinden. Er komen ook weer heel veel figuren terug zoals Theofiel, Sus Antigoon, Barabas en meer. Het blijft een leuke manier voor jonge lezers om de klassieke personages te leren kennen en zowel ouders als kinderen gaan situaties lezen die herkenbaar zijn uit het dagelijks leven.

De Suske en Wiske Junior-strips zijn heel erg toffe, vlot lezende gags voor jonge lezers. De volwassen lezer gaat er niet zoveel mee zijn, maar als je iets zoekt om je kinderen te doen kennis maken met het legendarische stripduo, is dit de ideale reeks. Korte, fijne gags die vlot lezen.

7/10