Comic Review: Suske en Wiske #352 - Team Krimson

Reeks Suske en Wiske

Pagina's: 48

ISBN: 9789002268748

Prijs: €6,99

Een nieuw Suske en WIske-album? Het zoveelste in de rij! Hoeveel mijlpalen het avontuurlijke duo nog gaat halen weten we niet, maar na meer dan 350 avonturen zorgen ze nog steeds voor veel leesplezier. De laatste tijd wordt Krimson veel opgevoerd, zowel in de gewone reeks als in Amoras en ook deze keer is hij van de partij. Meer zelfs: hij is een titulair personage!

Team Krimson, het klinkt positief. En dat is het in dit avontuur ook. Het begint allemaal bij de vader van Sidonia, die in het verzorgingstehuis een vrouw leert kennen. Niemand minder dan... de moeder van Krimson. Dat zet best een interessant verhaal in gang, dat draait rond de relatie tussen Krimson en zijn moeder, hoe hij altijd streefde naar haar erkenning en hoe hij geworden is zoals hij is. Ja, dat werd ergens in Amoras behandeld, maar de Suske en Wiske-reeks en de Amoras-reeks zijn eigenlijk verschillende verhaaluniversa.

Daarom is het interessant deze 'spin' rond het verhaal van Krimson te zien en levert het een goed avontuur op wanneer Krimson en zijn aartsvijanden gaan samenwerken om zowel zijn moeder als de vader van Sidonia te redden van een vreemde en dodelijke ziekte. Maar geen nood: dit klinkt ernstig en dat is het ook, maar het avontuur is niet verstoken van komische situaties. Enerzijds door Krimson zelf, anderzijds uiteraard door Lambik. Dat zorgt voor een interessant, maar nog altijd vlot lezend avontuur.

Dat er nog voldoende ideeën vloeien door de creatieve breinen achter Suske en Wiske mag wel duidelijk zijn. We krijgen een variant op het ontstaansverhaal rond Krimson en dat zorgt voor een leuk, boeiend, ontroerend en grappig avontuur. Kwaliteit.

8/10