Comic Review: Sisters #17 - Dat Droom je

Reeks: Sisters

Pagina's: 48

ISBN: 9789462108455

Prijs: €8,50

Elk meisje wil wel een kleine zus. Maar eens die kleine zus er is, kunnen ze best wel het bloed vanonder mekaars nagels uithalen. En toch zien ze elkaar doodgraag. Zo gaat dat in elke familie met zussen, wanneer ze kind zijn. Net daarom doet de reeks Sisters het zo goed bij jonge meisjes. Herkenbaar en grappig.

In dit nieuwste album van Sisters, het zeventiende al, draait het veelal om dromen. Het blijven natuurlijk gags van één, maximum twee pagina's, maar het is altijd krachtig, to the point en lollig. We snappen de aantrekkingskracht van de reeks naar jonge lezertjes toe wel. Het begint allemaal met het zusje dat niet kan slapen en 's avonds teveel energie heeft. Het jonge zusje is héél herkenbaar voor mijzelf, als vader van een zevenjarig prinsesje. Voor mezelf is het alvast heel fijn om te lezen omdat je als ouder sommige situaties sowieso herkent.

Dus ja, het is een leuk album met leuke korte grappen. Zeker wanneer ze een dromenvanger krijgt van grote zus en ze bedenkt wat ze allemaal wil vangen. Ook dat levert grappige situaties op. Men blijft vrij creatief in het vinden van herkenbare situaties en daar een grap aan koppelen. Niet dat het allemaal hoogstaand is, het is en blijft een simpele, lollige comic voor jonge meisjes, maar het blijft leuk om lezen. Zelfs voor ons.

Je zou kunnen denken dat comics die paginalange gags gebruiken, geen lang leven beschoren zijn, maar zelfs na zeventien albums blijft Sisters een simpele, toffe comic waarin jonge meisjes zich kunnen vinden.

7/10