Comic Review: Rectificando #1 - Bloedbanden

Reeks: De Geheime Driehoek

Uitgeverij: Glénat

Pagina's: 56

ISBN: 9789462941502

Prijs: €17,50

De reeks De Geheime Driehoek gaat al ruim twee decennia mee. Het eerste nummer verscheen in 2000 en sindsdien verschenen er vijf reeksen. Nu gaat er dus een zesde reeks van start: Rectificando. Een reeks die misschien wel weer garant staat voor spannende spionage en historische verhalen?

Het verhaal verspilt geen tijd en laat de lezer meteen zien waar het naartoe gaat: een man wordt achterna gezeten door een dolle bende die hem wil lynchen. We leren snel dat het gaat om een undercoverjournalist die een sekte van rijke en belangrijke mannen is doorgedrongen die heel wat te zeggen heeft over de beleidsvorming van landen. De man werkte in opdracht van het triumviraat en Jean Nomane, de rechtzetter - Rectificando - moet de undercoverjournalist zijn smartphone gaan halen Dat levert een héél spannend verhaal op. Een regelrechte spionagethriller die vrij diep gaat, maar hier en daar zichzelf verliest in onnodig gewauwel en dialogen die weinig bijbrengen aan het verhaal

Maar spannend is het dus wel. Het verhaal wordt - ondanks dus de aanwezigheid van enkele compleet overbodige dialogen - op een goede manier opgebouwd. Tussen de rechtzetters is er hier en daar wel ruimte voor ene grapje, maar humor is hier een additief dat spaarzaam gebruikt wordt. Het is vooral spannend en het complot gaat dieper dan je eerst zou denken. We zitten ook met deze nieuwe reeks van De Geheime Driehoek alleszins tot de laatste pagina met onze ogen op het papier gekluisterd

Rectificando luidt een nieuwe reeks in voor de Geheime Driehoek-reeks en dat gebeurt op een geweldige manier. Het verhaal gaat snel van start en vertraagt niet. Goed, er zijn onnodige dialogen die niets bijbrengen, maar voor het overige wordt het uitstekend verteld, is het heel erg spannend en een echte page-turner

8,5/10